פורום
ניווט בפורום

שלום,אני כבר ממש אובדת עצות ואשמח לקבל מכם הכוונה...עקב פוביה מרופאי שיניים הגעתי להזנחה טוטאלית בחלל הפה. בת 36

ציטוט

שלום,
אני כבר ממש אובדת עצות ואשמח לקבל מכם הכוונה...
עקב פוביה מרופאי שיניים הגעתי להזנחה טוטאלית בחלל הפה. בת 36 עם שיניים של בת 100. להגיע לרופא שיניים דורש ממני הכנה נפשית עצומה ועל כל פעם שאני מגיעה לרופא יש 5 פעמים שביטלתי... בשורה התחתונה הצלחתי להתמודד לאט לאט ולבד עם הפחד ומטישטוש וגז צחוק אני עכשיו במצב שאין צורך בעזרים כאלה. עד כה ההקדמה, באמת כדי להבהיר שמצב הפה ממש קטסטרופלי. חסרות לי כל השיניים הטוחנות והרוב המוחלט של מה שקיים הם כתרים.
ועכשיו לסיפור/ שאלה שלי-
לפני כשלוש שנים נפל לי גשר קדמי של ארבע שיניים, הרופא שיניים שלי היה בחו\"ל והלכתי לרופא אחר, אותו רופא שלח אותי לבדיקת CT ואמר שצריך לעשות מבנים וגשר חדש. אז התחלתי כבר לטפל אצלו ועשיתי את מה שהוא אמר... בדיוק שבוע אחרי שהטיפול הסתיים נפל לי הגשר. זה היה יום שישי, רצתי לרפואת חירום שידביקו לו אותו והרופא שיניים שם היה מזועזע. הוא אמר שכל השיניים רקובות וחייב לעקור אותן ולהשים שתלים, (כמובן היה יותר מזועזע מהמצב הכללי של הפה) אז חזרתי לרופא שיניים שרק לפני כמה חודשים שילמתי לו עשרת אלפים ש\"ח והוא אמר שזה נכון שחייב להשים שם שתלים והוא ייגבה ממני רק 8000 ש\"ח עבור זה. אז התחלנו תהליך של שתלים. כבר בתחילת הטיפול הכל הרגיש לי שם לא יציב וכל הזמן נכנס לי אוויר דרכם. הוא אמר שעם הגשר הקבוע זה לא יקרה. אבל זה קרה ועוד איך... אחרי הגשר הקבוע -הכל שם התחיל להתנדנד, הלכתי לרופא שיניים אחר שעשה לי צילום ואמר שכל השתלים באויר וכדאי שאחזור לרופא שטיפל בי. חזרתי אליו הוא בדק וצילם ואמר שוב, נכון... אני אוציא לך אותם ואשים שם משהו שמדמה עצם ואז נשתיל מחדש וככה עשיתי...טיפול ממש ממש מייגע. לקח כמעט שנה עד שסיימתי את זה והנה גם בפעם השנייה (שהיא למעשה כבר השלישית) הגשר מתנדנד מאד ושום דבר לא יציב שם.
דיברתי איתו שוב היום והוא שוב אמר שאני אחזור והוא יבדוק אולי צריך להוסיף שם עוד עצם. כבר קשה לי להאמין לו ואני ממש עייפה מזה כבר.
מה אני אמורה לעשות? יש מצב שהשתלים פשוט לא נקלטו? הוא טען בעבר שאם השתלים היו נדחים אז הייתה לי דלקת וכאבים, זה נכון? אין לי כאבים שם זה פשוט מתנדנד לי.
כבר כמעט 3 שנים אני סוחבת את זה... שילמתי לו 18000 ש\"ח והוא לא פתר לי את הבעיה אלא רק מחמיר אותה.
מלבד הפוביה מרופאי שיניים ועקב ההזנחה הטוטאלית הזו אין לי עכשיו גם אפשרות כספית לעשות משהו אחר. אם היה לי עכשיו סכום כסף לא מבוטל הייתי הולכת לרופא שיניים אחר כאלה שעושים הכל באותו יום ובהרדמה כללית ופשוט גומרת עם זה.
כרגע המצב הוא שאני לא מצליחה לאכול כלום (הרביעייה הקדמית הייתה עוגן רציני מבחינתי בנושא האוכל) אני יורדת במשקל, משחקת כל היום עם הגשר והלשון וממש בדיכאון מזה (אני ממש משוכנעת אני צריכה כבר תותבות!) ובסך הכל בת 36, לא מאמינה שהגעתי למצב הזה!
אשמח לקבל עצות- מה ניתן לעשות? יש מצב פשוט שהשתלים לא נקלטו? מה האופציות, אם לא? אני אמורה לזרום עם מה שהרופא הזה ימליץ לי עכשיו? אפשר לכוון אותי מה להגיד לו?

מתנצלת על האורך, אני פשוט כבר ממש ממש מתוסכלת מהמצב הזה.
בלתי נתפס ששיקול כלכלי מונע מבן אדם בריאות

ממש אודה לעזרה שלכם,
תודה

ציטוט

צר לי לשמוע על מצבך. אשתדל לענות בצורה יעילה וקצרה:

1. אין ברירה, חייבים לטפל בשיניים, החדשות הטובות הן שאת מסוגלת לזה ולא בפוביה כמו בעבר

2. התגלגלת מרופא לרופא שכל אחד עשה משהו אחר, וזו טעות. 

3. בפירוש השתלים לא נקלטו לפי דברייך, ואין היגיון שטוענים בפנייך שלא. לא כל דחייה של שתל מלווה בכאבים ונפיחות. אם ברנטגן רואים שאין רקמת עצם חזקה ותומכת סביב השתל, שום טיפול לא יעזור ויש לבצע מחדש.

4. אינני מייעץ רפואית דרל האינטרנט לגבי מקרה אישי, אבל ברור שאם משהו לא מתרפא ונקלט בצורה שתיארת, צריך לחשוב בצורה אחרת. למשל הוצאת השתלים, בניית עצם הלסת מחדש, המתנה, ביתוע שתלים, המתנה לקליטה, ורק אז לבצע שיקום קבוע מוברג או מודבק. 

פתרון אחר הוא כמובן תותבת, ואיני מאמין שאת חפצה בכך.

5. יש סיבות שונות לכשלון ההשתלות, מעבר לתהליך הרפואי עצמו, למשל עישון, למשל סוכרת, למשל היגיינה אוראלית לקוייה, וכמובן מצב עצם הלסת ההתחלתי. כדאי לעשות בדיקה יסודית ולהעריך מחדש את צורת הטיפול

 

ציטוט
ציטוט

התחברות

בודק...