פורום
ניווט בפורום

אובחן לחץ על העצם המשולש

ציטוט

שלום.. אובחן אצלי לחץ על העצב המשולש. רציתי לשאול האם כאבים בלסת ובלחי קשורים לזה? לפני שנה בערך הייתי אצל רופא שיניים בגלל כאב בלסת בדק כל השיניים בסדר והוא הפנה לכירורג פה ולסת... הכירורג אמר שאין לי כלום (הוא חשב שאני ממציאה ולא אמר לי איך להמשיך ברור)... הלסת והלחי עדיין כואבים לי מידי פעם. כאב חזק. למרות שהכירורג אמר שאין בעיה במפרקים מבחינתי היה שיש כי הרגשתי כאב. האם יש קשר לעצב המשולש? האם תרופת טגרטול תעזור גם לזה?
הנוירולוג לא שאל על הכאב במפרקים. גם לא סיפרתי לו.. ופתאום אני חושהת אולי זה קשור.

ציטוט

יכול להיות שזה קשור לכאב שמקורו בעצב הטריגמינלי ויכול להיות בעייה במפרקים או גם בעייה אחרת שמתפתחת דווקא בשיניים או בחניכיים. איני יכול לאבחן ולייעץ דרך האינטרנט במצב כזה. כדאי קודם כל לעבור בדיקה עדכנית וצילומי רנטגן עדכניים. ואין ברירה, גם ייעוץ מחדש לגבי מפרק הלסת ולגבי העצב הטריגמינלי. אפשר לעבור ייעוץ עם מומחה לרפואת הפה, במקביל לייעוץ הכירורגי, ולקבל מרשם לטגרטול או תרופה אחרת. כדאי גם לבדוק חריקת שיניים והרגלים אחרים שאולי משפיעים לרעה על מפרק הלסת (TMD)  

ציטוט

חריקת שיניים (ברחריקת שיניים (ברוקסיזם) ושחיקה, הרגלים מזיקים וכאבי פנים ולסתות TMDוקסיזם) ושחיקה, הרגלים מזיקים וכאבי פנים ולסתות TMD 

ציטוט

נפגעתי מהכירורג שהוא לא הטמין לכאבים שלי וחשב שאני ממציאה ומחפשת תשומת לב.
כבר חשבתי שאולי זה נפשי אצלי ואני מדמיינת מרוב שהוא הוריד לי את הבטחון העצמי.
ופתאום הנוירולוג אבחן את הלחץ על העצב המשולש.
כתבת שכדאי להבדק בשנית ע"י כירורג. מדוע אם כבר אובחן לחץ על העצב? לא כל כך הבנתי האם יש קשר בין כאבים בלסת לבין מה שהנוירולוג הזה. ומדוע כדאי להבדק שנית ע"י כירורג. תודה!

ציטוט

כתבת שלפני כשנה עשית את הבדיקות, ובינתיים ערכת עוד בדיקות. ויתכן ובבדיקה נוספת מטעם אותו כירורג או כירורג אחר ובשקלול כל הממצאים שגם החמירו או נבדקו ע"י נוירולוג, ישקול דעתו שוב. ייתכן ויגיעו למסקנה משותפת, וייתכן גם שתהיה חוסר הסכמה ביניהם. ואינני יודע אם מישהו מהם בדק גם סיבה אחרת לכאבים בלסתות, שעליה כתבתי והסברתי, התופעה שנקראת TMD. וגם זאת ראוי לבדוק.  

אבל בכל מקרה כאשר אנחנו הרופאים לא מצליחים לעזור בפעם הראשונה ולאבחן, ראוי לבצע עוד בדיקות ועדכונים ולקבל כיווני מחשבה נוספים, עדכניים, ולא רק על סמך בדיקות שבוצעו לפני זמן רב. 

התחברות

בודק...