פורום
ניווט בפורום

שלום, ביצעתי טיפול של סתימת חור בשן טוחנת תחתונה לפני יותר משלוש שנים. הרופא שביצע לי את הטיפול היה רופא צעיר ש

ציטוט

שלום,
ביצעתי טיפול של סתימת חור בשן טוחנת תחתונה לפני יותר משלוש שנים. הרופא שביצע לי את הטיפול היה רופא צעיר שלא שייף היטב את הציפוי לסתימה בסוף הטיפול כך שהשן הייתה גבוהה מהרגיל. הדבר גרם לי לכאבים עזים ולמחרת בבוקר חזרתי למרפאה וטענתי שהכאב בלתי נסבל. הוא קרא לרופאה מנוסה יותר שהסתכלה על השן ואמרה לו להוריד מהגובה והבטיחה לי שזה עתיד לעבור בשבוע הקרוב. מאז ועד היום יש לי רגישות מאוד גבוהה בחניכיים שם וקשה לי מאוד לאכול על השן הזו. התייעצתי עם כמה רופאים ורובם טענו שאין מה לעשות ורק אחד טען שיש מרווח בין השן הזו ולזו הצמודה לה וצריך לעשות סתימה ביניהם (עד לאותו הרגע לא שמעתי על דבר כזה ). אני פשוט אובדת עצות זה ממש מפריע לי לאכול ולתפקוד היומיומי שלי כי אני סובלת מכאבים בלתי פוסקים. אציין שאין לי כאבי חניכיים באזורים אחרים בפה וכי אני מקפידה על צחצוח שיניים עם משחות שמסייעות לטיפול בחניכיים אפילו יותר מפעמיים ביום.
אני ממש אודה לעזרתכם.

ציטוט

התשובה הזו היא תיאורטית בלבד, הרי אין לי מבט של הפה שלך או תמונה רנטגנית או יכולת לבדוק במקצועיות:

הורדת גובה לא קשורה ישירות לבעיית חניכיים ולרגישות בחניכיים אלא אם נפגעה האנטומיה של נקודת המגע בין השן הזו לשן הסמוכה, ואוכל נתקע לך בין השיניים האלו ואינו מנוקה (="דחיסת מזון"). במצב כזה בחלט תתכן גם בעיית חניכיים. יש צורך בבדיקת נקודת המגע ע"י הרופא האישי, גם ע"י צילומי רנטגן וגם ע"י חוט דנטלי. בהחלט ייתכן  שתיקון נקודת המגע או החלפת השיחזור יפתור את המצב, אם אכן הבעייה נובעת מכך.

צריך כמובן לבדוק בעיות אחרות שיכולות להיות. למשל ייתכן שבעת הליטוש הנוסף שבוצע יש איזור בשטח שעליו לועסים ובו יש דנטין חשוף שאינו מכוסה בסתימה. ייתכן והכל בסדר עם הסתימה שבוצעה ועם הליטוש, ויש בעייה אחרת שגורמת לרגישות בחניכיים, כמו חשיפת דנטין בצוואר השן, תופעה שנובעת למשל מצחצוח חזק מדי ואגרסיבי
חייבים גם לציין שליטוש נוסף יום או יומיים אחרי ביצוע סתימה הינו נורמלי לחלוטין ואין פירושו שהרופא לא דייק. כאשר יש זריקת הרדמה התחושה של הסגירה משתנה. אנחנו מבצעים את השיחזור (סתימה) כמיטב יכולתנו ובודקים כיצד המטופל סוגר פיו, ומלטשים שוב ושוב עד שנראה שהכל בסדר. אבל אני תמיד מסביר למטופל שייתכן שכאשר ההרדמה תעבור הוא ירגיש שיש צורך בליטוש נוסף, ומזמין אותו להגיע בהקדם במידה וכן. ואני כבר לא רופא צעיר.... עדיף לבצע ליטוש נוסף אם צריך כאשר ההרדמה עברה לחלוטין, מאשר מראש לעשות שיחזור לא מדוייק ונמוך מדי... . 

מקווה שעזרתי לקבל כיוונים אפשריים

התחברות

בודק...