פורום
ניווט בפורום

שתל דנטלי

ציטוט

שלום,
במשך כ-20 שנה היה לי כתר בשן טוחנת שעברה טיפול שורש. לאחרונה הכתר נפל. כשניגשתי לרופאה היא האמרה לי שהשן שחורה ורקובה ולא יכולה להמשיך להחזיק כתר וצריך לעקור אותה ולעשות שתל. השאלה שלי היא האם זו האפשרות היחידה במצב כזה, או שיש אפשרויות נוספות?
תודה,
אלה

ציטוט

אני לא חושב שאפשר לתת תשובה מדוייקת דרך האינטרנט וללא צילומים ובדיקות בתוך הפה. ראשית, ייתכן ולאחר ניקוי הריקבון עדיין אפשר להציל את השן. אבל יש מצבים שבהם קל לרופא לראות שלא נשאר שום דבר איכותי מכותרת השן ואין ברירה אלא לעקור. במקרה כזה לחלק מהמטופלים אכן מתאים לבצע שתל בודד וכתר בודד, במקום לבצע שיחזורים שמערבים שיניים אחרות, כמו למשל גשר חרסינה או זירקוניה על פני מספר שיניים. מצד שני, למשל אם מסיבות בריאותיות לאדם מסויים יהיה מסוכן לבצע שתל, גם זאת יש לקחת בחשבון. על כן ההחלטה וההמלצות הינן שיקול של כלל הגוף והמצב הבריאותי, ולא רק המצב של שן ספציפית. 

כדאי לבקש מהרופא האישי המלצה לתוכנית טיפול, וכן לדעת מהי תוכנית טיפול אלטרנטיבית. כדאי לבקש הסבר על יתרונות וחסרונות של כל תוכנית, וגם עלויות, אם כי בעיניי הדבר הכי חשוב זו כמובן ההמלצה הרפואית ורק לאחר מכן כלכלית

שתל או גשר? חוסר שיניים והפרעות סגר– למה חשוב לשחזר שיניים חסרות? 

התחברות

בודק...