פורום
ניווט בפורום

בעלות על צילום סי.טי

ציטוט

שלום,לאחרונה ערכתי צילום סיטי במכון פרטי על חשבוני לפי בקשתו של הרופא המטפל. לאחר עקירת שן בינה והחלמה בעייתית ביקשתי את הצילומים אלי ונתקלתי בסירוב של הרופא אשר טוען כי הצילומים אמורים להישאר במרפאה שבע שנים. נשמע לי לא סביר. האם כך?

ציטוט

רופא / מוסד רפואי חייבים לתת למטופל עותק של הרשומה הרפואית מכל אשר בוצע בטיפול (כולל העתק הטיפולים עצמם, צילומי רנטגן / סיטי וכולי ). במקביל חייב הרופא / מוסד רפואי לשמור על כל הנ"ל במרפאה לתקופה ממושכת. 

הנחיות בדבר צילומי רנטגן (משרד הבריאות):

7.3        תצלומי הרנטגן הם חלק מהרשומה הרפואית (התיק הרפואי) בהגדרתה בחוק זכויות החולה התשנ"ו 1996 ומהווים מסמך מדיקו-לגלי במקרה של בירור תלונה או קובלנה.

7.5   גם כאשר המתרפא נשלח למכון רנטגן חיצוני ו/או שילם בנפרד עבור התצלומים או שהביא למרפאה תצלומים שלו שנערכו קודם (למשל, תצלומי סטטוס) התצלומים הם חלק מהרשומות הרפואיות.

7.6   על-פי חוק זכויות החולה, המטופל רשאי לקבל מידע מהרשומה לרבות העתקה (סעיף 18א' לחוק).

7.7   התצלום חשוב לטיפול הדנטלי, ולכן יש להקפיד על איכסונו ושמירתו בצורה נכונה.

יש לשמור תיעוד מפורט של התצלומים, כדי למנוע הוצאה או החלפה, בעיקר כשמדובר בתצלומי סטטוס.

7.8        יש לשמור את תצלומי הרנטגן עד לתקופת ההתיישנות הקבועה בחוק ההתיישנות ובתקנות בריאות העם (שמירת רשומות). תקופת ההתיישנות, לעניין זה מתחילה עם גמר הטיפול או עם גילוי מעשה הרשלנות, הכל לפי המועד המאוחר יותר. דהיינו: אצל מבוגר 10 שנים לאחר המועד הנ"ל; ובקטין עד הגיעו לגיל 25 שנה לפחות.

ציטוט

תודה על תשובתך המפורטת

התחברות

בודק...