פורום
ניווט בפורום

תוכנית טיפולי שיניים

ציטוט

שלום.
גיל 33.
הייתי לפני שבוע אצל רופא שיניים והוא הכין לי תוכנית לכל שן ושן. הוא אמר שיש לי רק 4 שיניים בריאות וגם הן חלשות כמו "קרטון". אני מתלבט אם לטפל בשיניים עכשיו שזה אומר לפי התוכנית 2 סתימות, 4 עקירות וכל השאר טיפולי שורש. או לחכות שהכל ייפול ואז לעשות שתלים בכולם?
רקע:
לפני שבוע קיבלתי אוגמנטין ואני מרגיש טוב וכבר אין כאבים.
נקבע לי תור ליום ראשון הקרוב אחרי טיפול באוגמנטין לטיפול שורש ראשון. האוגמנטין עזר ולכן אני מתלבט.
זה גם הרבה כסף וגם כואב.
בגלל חוסר הנעימות בטיפולי שיניים לא הלכתי שנים לטיפול ועגשיו אני משלם על זה פי 100 (תרתי משמע- גם בכסף וגם בישיבה על הכסא).
ד"ר אנא ממך אל תאמר ישר "ברור שלטפל עכשיו". אני כן ארצה לדעת למה לא האופציה של השתלים (יותר מאשר למה כן לאופציה של לטפל עכשיו- שאת זה שמעתי גם מהרופא שלי).
בנוסף, נא לקחת בחשבון שאני אדם עובד שלא יכול לקחת 23 ימי מחלה בשביל טיפולי שיניים.
מה גם שכל השיניים עם טיפולי השורש נעקרות אחרי כמה שנים.
אודה לתשובתך המושכלת, יואב.

ציטוט

שלום יואב, רשמת אני חושב שאתה קצת טועה בגישה שלך. בדק אותך הרופא האישי והוא מכיר את המצב בפה לכל שן ושון, גם בבדיקה הקלינית בתוך הפה, וגם בבדיקה הרנטגנית. לי אין מושג מה קורה בפה מעבר לתיאור שלך... על כן נתחיל בזה שאיני יכול לענות לך באופן מקצועי על שאלו בצורה כזו, ועליך לשאול שוב את הרופא האישי שלך לגבי תוכנית הטיפול.

לגבי הזנחה והחמרה במצב, וכמובן התייקרות וסיבוכים וכולי - ענית יפה לעצמך לבד.

לגבי עקירות והשתלות בכל הפה - כדאי לדעת דבר חשוב. שתל לא יכול להתחרות בשן טבעית מבחינת החיבור בין הגוף לחניכיים ולעצם הלסת, למעט המקרים בהם השן איבדה בשל מחלת חניכיים את עצם הלסת סביבה, או שהיא רקובה במידה כזו שאין מה להציל. גם השתלים לא יחזיקו מעמד וייכשלו במשך הזמן אם תהיה הזנחה ולא יהיה טיפול איכותי ורוטיני בבית ובמרפאה בהם

התחברות

בודק...