פורום
ניווט בפורום

טיפול שורש

ציטוט

שלום לפני כמעל9 חודשים , בתי בת ה 6 עברה טיפול שורש והשן צופתה בצבע כסף. מאז ועד היום לילדה ריח נוראי היוצא מהפה (ולא רק בעת דיבור). בנוסף, השן המדוברת כואבת ובצחצוח מדממת. ניגשנו לרופאה שתבדוק וזו אמרה כי יש לצחצח היטב את המקום. עברה תקופה וניגשנו שוב והפעם נאמר ע"י רופאת השיניים כי יש דלקת חניכיים ליד השן הכסופה. יש לצחצח היטב. הדם ייפסק עם הזמן.
ברצוני לשאול האם ישנה אפשרות להוריד את ציפוי הכסף ולנקות את האזור? (הרי משם מגיע הריח הנוראי. כנראה שמצטבר ליד השן הזו לכלוך- וחשוב לציין כי אנו מקפידים מאוד על צחצוח, קיסמים וחוט דנטלי)

ציטוט

ממה שרשמת אני מניח שמה שבוצע לאחר טיפול השורש הוא כתר מתכתי (נקרא גם כתר טרומי) שמכסה את כל השן ומגן עליה בינתיים. ואני מניח שהרופאה בדקה את מצב השן ומצב הכתר, וקבעה שהכל תקין, וזו בעייה של "צחצוח". אם כן הבנתי נכון והכל תקין, ואין בעייה בשן עצמה, הרי שצריך לקבל הדרכה מהשיננית או מהרופאה כיצד לנקות את הכתר ואת האיזור שסמוך לחניכיים מכל צידי השן. אם יש בעיה כלשהי שמתגלה במעקב שקבעתן לכל מספר חודשים, כמובן לטפל בהתאם

ציטוט

תודה רבה על המענה. ישר כח!
הבנת נכון. אכן אין בעיה בשיניים חוץ מדלקת שהתגלתה וכפי שציינה הרופאה רק צחצוח ירפא את המצב. עם זאת, לדעתי, הדבר חריג מאוד. אנחנו מצחצחים לילדה מספר פעמים ביום, משתמשים בחוט דנטלי, מפחיתים ממתקים וחטיפים משמעותית (בכל זאת..היא ילדה) ולא רק שאין שיפור עם הריח זה יותר מחמיר. בעוד שבועיים היא מתחילה ללמוד בכיתה א ואין לי ספק שמבחינה חברתית תהייה לה בעיה.. הרי מי רוצה חבר עם ריח נוראי שכזה? (אפילו בבית הפרטי שלנו, האחים שלה מעירים לה ולא רוצים לשחק איתה בגלל זה..).

האם יש אפשרות להוריד את הכתר הזה? לנקות מסביב? ואולי לעשות טיפול אחר?
שאלה נוספת: מדובר בשן 26 (שן טוחנת). האם יש סיכוי ששן כזו יכולה ליפול (כחלק משיני חלב ) ואז גם הכתר ייפול והכל יחזור על מקומו בשלום?

ציטוט

26 היא שן טוחנת קבועה, דהיינו לא תנשור ותתחלף. כנראה שאינכם מצליחים לנקות את גבולות הכתר בצורה נכונה, וכדאי לקבל הדרכה מהרופאה כיצד לבצע זאת. כדאי גם לקחת בחשבון שייתכן ויש בעייה אחרת שמביא לריח הרע מהפה - אפשר לקרוא במאמר הבא מספר על הנ"ל:

 ריח רע מהפה - סיבות, פתרונות ותרופות סבתא

התחברות

בודק...