פורום
ניווט בפורום

השתלות

ציטוט

שלום. בנושא הצלחת השתלת שיניים והתהליך. כחלק מבדיקה אם אני מעוניינת או חא לעבור השתלה בדקתי תוצאות גם של חברים שעברו. חלקם אמרו שהתוצאה הסופית הייתה טובה רק שהתהליך לקח כשנתיים; חלקם עברו ולאחר כיסוי השתלים ותשלום גבוה מאוד נאלצו לוותר ולהוריד הכל. חלק אמרו שנאלצו להוציא כי השתל לא נקלט. השאלה למה לא ניתן לדעת קודם לתהליך? במיוחד אם מדובר במצב של חוסר עצם ? שאלה שניה על מה שמפרסמים על השתלה ממוחשבת לאחר צילום ct האם מוכר ? איפה ניתן למצוא מידע אמין בנושא והאם משנה מבחינת לסת שאין בה מספיק עצם? ואחרון - האם יש הליך למי שאין לו מספיק או בכלל אין עצם?

ציטוט

שאלות מצויינות - ושתובה אחת נכונה אין. הצלחת שתל מאוד משתנה מאדם לאדם. למשל אם האדם צעיר, בריא, לא מעשן, שומר על היגיינה אוראלית טובה, ומצב העצם הבסיסית הוא טוב וחזק - סיכויי הצלחת ההשתלה הם בין 90 ל95 אחוזים. למה לא 100%? כי שום דבר ברפואה אינו 100% הצלחה, ובעיקר בגלל חיידקים וזיהומים בחלל הפה, שהוא איזור מאוד מזוהם.

עכשיו אם יש למשל אדם שהוא מעשן, או סוכרתי, או מצב העצם הבסיסית שלו מאוד חלש - סיכויי ההצלחה אצלו נמוכים בהרבה. ובכל מקרה אם המטופל אינו שומר על בריאות הפה ומזניח - גם אז סיכויי ההצלחה יהיו נמכוים בהרבה. למעשה גם חשוב לזכור שלא רק מדובר על סיכויי ההצלחה של קליטת השתל, אלא גם על סיכוי השרידות של השתל לשנים ארוכות.

כך גם תלוי בסוג השיקום ואיכות המרפאה, המעבדה, החמורים שבוצעו והדיוק, וכולי.

 

ולדוגמא מעולם הרפואה - למשל אדם שעבר התקף לב וצריך מעקפים- האם אפשר להבטיח לו 100% הצלחה? ולכמה שנים יחיה לאחר מכן? ואם הוא מעשן או סובל מסוכרת / שומנים בדם וכולי - האם אחוזי ההצלחה יהיו זהים, או שירדו בצורה משמעותית? 

 

ציטוט

תודה על המענה. החלק שלא ברור לי - האם לא ניתן לדעת טרם התחלת הטיפול מה מצב העצם ובהתאם להחליט אם המצב כזה שהסיכוי נמוך, (הכל בהינתן שמדובר באדם בריא ושהגיינת השיניים שלו סבירה) או בינוני או על פניו מצב טוב. הרי ברור שמדובר במצב רגיש - מחד הפסיינט משלם הון תועפות וזה הון תועפות בכל דרך שמסתכלים על זה ולא שמעתי על פציינט אחד שהרופא הזהיר אותו שיש סיכוי טוב שיסיים בתשלום ענק למשהו שלא יעבוד ויותר גרוע יסיים בלשלם עוד על תותבות (שאולי לא רצויות לו)
החלק השני שלא ראיתי לגביו תשובה - סוגי ההליכים:
לאחרונה יש הרבה כתבות, חלק פירסומי חלק לכאורה אינפורמטיבי לעניין השתלה ממוחשבת שלכאורה אמורה להיות "קלה" יותר, ריפוי מהיר יותר. מה דעתך על ההליך ?
הליך נוסף שמסתובב עליו מידע זה הליך השתלה שיכול להתאים למי שאין לו עצם או יש מעט חומר.

תודה

ציטוט

בוודאי שהרופא מאבחן את איכות העצם ואת עובייה וצפיפותה וכן גורמים נוספים, כגון האנטומיה של הלסת באיזר המיועד להשתלה (למשל קירבה אל הסינוסים בלסת העליונה או אל העצב הגדול שבלסת התחתונה). לגבי פרסומות - מאוד להיזהר, בפירסומות מוכרים לך הבטחות ולעיתים גם הטעיות, לצערי.  

התחברות

בודק...