פורום
ניווט בפורום

גשר זמני על 6 שיניים, באורך כללי של 3 ס"מ - מה העלות ?

ציטוט

שלום רב.
נדרשתי לממן גשר זמני על שיניים 31,32,33,41,42,43
באורך מקסימלי של 3 ס"מ בלבד.
1. האם החיוב צריך להיות לפי מניין השיניים, או לפי אורך הגשר (3 ס"מ !) ?
2. מה צריך להיות מחירו של גשר כזה ? (חויבתי לשלם 2,784 ש"ח !).
3. הרופא חבר בהסתדרות רופאי השיניים.
תודה.
י.ש.

ציטוט

חיוב בכל טיפול רפואי (וגם במקצועות לא רפואיים) הוא עלפי מורכבות הטיפול, למשל גשר זמני יושב על גבי שיניים מושחזות או על שתלים, וההשחזה או ההתאמה לשתלים היא חלק נכבד וחשוב ביותר מהעבודה. גם התאמת הגשר הזמני לחלל הפה ולשיניים / שתלים הוא קריטי ודורש מקצועיות רבה. החיוב הוא עפ"י מספר השיניים בעיקרון, אבל קודם כל אתה לא משלם על חתיכת פלסטיק אלא על מיומנות הרופא והמעבדה להתאים את הכל במדוייק, ועל חלקי השיקום  (וכן, גם שכרו של הרופא, הוא ראוי לתשלום, לא?).

אגב לגבי 3 ס"מ - לא הגיוני שבמרווח כזה קטן יש 6 שיניים, לדעתי אתה טועה. לגבי המחיר - לא אתייחס בפורום.

ציטוט

דר' וולפין תודה - ברצוני להבהיר/ לחדד שאלתי:
1. הרוחב הכללי של 6 השיניים הוא 31 מ"מ בדיוק. (3 שיניים ברוחב 6 מ"מ + 3 שיניים ברוחב 4 מ"מ + 1 מ"מ רווחים בין השיניים).
2. הגשר הזמני הוכן מראש, על גבי תבנית הגבס שהושחזה במעבדה. השיניים עצמן טרם הושחזו (מוזר בעיניי..).
3. הגשר הזמני מיועד להתקנה על גבי שיניים טבעיות לאחר טיפול שורש (סיבת הטיפול - שיניים שחוקות בחלקן העליון ), ולא על גבי שתלים.
4. אינני טועה לגבי המחיר. שילמתי סך 2,784 ש"ח (464 כפול 6 ) בידי הקבלה.
5. האם רופאי/ חברי הסתדרות רופאי השיניים מחויבים לקוד אתי ?
נא התייחסותך להבהרות.
בתודה - י. ש.

ציטוט

לגבי השיטה - הרופא מכין מראש דרך המעבדה את הכתרים הזמניים בהתאמה ככל האפשר לקיים, ולאחר ההשחזות הוא מתאים את הגשר שהוכן אל השיניים שכבר עברו טיפולי שורש, מבנים והשחזות. כך יותר אסתטי ויותר חזק ברוב המקרים. 

לגבי שאר שאלותיך, לא מובן לי מה טענתך ומה לא ברור לך בתשובתי הקודמת? יש מחיר לכל אלמנט של טיפול שמורכב מהרבה מאוד גורמים, כמו מיומנות הרופא, אופי הביצוע, טיב המעבדה והחומרים, מורכבות העבודה ועוד. כל אדם יכול לנקוב באיזה מחיר שירצה, מן הסתם. אגב המחיר שנקבת בו כלל אינו גבוה, וכמובן שיש רופאים שיקחו יותר ויש כאלה שיקחו פחות. לגבי אורך וכולי - מה הקשר? האם הרופא מתמחר לפי אורך במילימטרים את עבודתו? האם רופא שמבצע למשל ניתוח מעקפים ימדוד בסנטימטרים את אורך הצינור המוחדר ללב וישנה את המחיר בהתאם? 

לגבי אתיקה במקרה זה או אחרים: מה הקשר בין המקרה הזה להר"ש או לקוד אתי? איזו בעיה אתית יש כאן? יש בעיה אתית במקרה כזה לדוגמא אם אמרו לך משהו שהטעה אותך במכוון, או ביצעו טיפול שונה ממה שהסכמת אליו, או שלא אמרו לך מראש מהי תוכנית הטיפול ולא הבעת הסכמתך לתוכנית הטיפול. 

התחברות

בודק...