פורום
ניווט בפורום

האם רופא השיניים פעל כשורה?

ציטוט

שלום,
אני בן 32, בריא בדרך כלל ומקפיד על צחצוח נכון, חוט דנטלי וכדומה. מלבד כמה סתימות, השיניים שלי היו טובות כל השנים.
לפני כמה שנים התחלתי לראות שריטות בשיניים. שאלתי את רופא השיניים לגבי זה, הוא הראה לי את השיניים שלו שגם עליהם היו שריטות ואמר לי שזה נורמלי וזה בא עם הגיל (למרות שהוא בערך 20 שנה מבוגר ממני אם לא יותר). אחרי עוד זמו התחילו להופיע לי כאלו משקעים, אני חושב שקוראים לזה cups, בשיניים הטוחנות האחוריות, שאלתי לגבי זה (אני הולך לבדיקה שגרתית פעם בחצי שנה) והוא אמר שזה כלום וזה גם נורמלי. אחרי עוד זמן הופיע לי רגישות די משמעותית, שאלתי בבדיקה לאחר מכן לגבי זה וגם על זה אמר ש"לכולם יש איזשהי רגישות בשיניים".
בימים האחרונים הרגשתי שהשיניים שלי לא חלקות והתחלתי לחטט בגוגל ונגלה אלי מושג חדש של erosion שיכול להגרם ממשקאות חומציים. ובאמת לפני כמה שנים התחלתי להיות מנוי של חברה שמביאה פעם בשבוע 4 ליטר של מיץ תפוזים טבעי ששתיתי מתוך מחשבה שזה בריא (עכשיו אני מבין שזה מאד מזיק לאמייל).
אני מרגיש כעס מאד גדול כי אם הרופא שיניים היה שואל אותי כבר כשהתחלתי לשאול לפני שנים לגבי הרגלי האכילה שלי *והיה אומר אפילו משפט אחד* לגבי הסכנה של המיצים הטבעיים, הייתי מפסיק עם זה מיד ואולי מונע הדרדרות מאד משמעותית באמייל שלי, דבר שיוריד לי את איכות החיים עכשיו לכל החיים. חוץ מהמיצים האלו, אני בקושי אוכל סוכר וכד',לא אוכל בין ארוחות, לא מעשן, ואני לא רואה עוד סיבה לכך חוץ מהמיצים האלו.
השאלה שלי היא האם זה "הגיוני" שכל תלונה שלי לאורך שנים הרופא שיניים אמר שזה נורמלי בלי לברר יותר למה זה אולי נגרם או שזה היה מאד לא בסדר מבחינתו?

ציטוט

איני יודע מה הרופא איבחן והמליץ ומה המידע שאתה העברת לו. על כן באופן כללי אענה - כל ממצא שהוא שנמצא בבדיקה יש לתעד בתיק המטופל, וכמובן כל שינוי במצב ובמיוחד אם הוא לרעה, וכך גם להשוות בין פגישה לפגישה ובין צילום רנטגן אחד לשני 

התחברות

בודק...