פורום
ניווט בפורום

טיפול שורש כמה שאלות

ציטוט

שלום,
כבר כמה שנים שיש לי רגישות לקור בשן 16 וכל חצי שנה בביקורת אצל הרופא והשיננית לא נמצא שום דבר חריג והרופא המליץ על המשך מעקב(רופא אמין מאוד). בחודשים האחרונים הרגישות התגברה עד כדי כך שאפילו אוויר קר גרם לי לכאבים. בנוסף גם כאבים בלחיצה של אוכל. בשן זו ישנה סתימה עמוקה ישנה מאוד בת 15 שנה.
הרופא ביצע צילום ששוב לא הראה משהו חריג אבל מכיוון שכואב לי הוחלט לפתוח את הסתימה הישנה.
כאשר הרופא פתח את הסתימה התגלתה עששת משנית מתחת לסתימה ומכיוון שהסתימה עמוקה אזי היא כבר הגיע לעצב והייתי חייב טיפול שורש בשן זו.
אני חייב לציין שאני שומר על הגיינת פה טובה הכוללת צחצוח יומי עם חוט דנטלי(העברת חוט יותר מפעם ביום)
שאלות:
1. האם הייתה דרך לעלות על העששת הזו קודם לכן ולחסוך את טיפול השורש?(מדוע הצילומים לא הראו את העששת?)
2. האם באמת קשה לראות עששת משנית מתחת לסתימה קיימת?
3. בשבוע שעבר בוצע החלק הראשון של טיפול השורש שכולל השארת חומר כל שהוא בתוך השן עם סתימה זמנית אבל כרגע יש לי כאבים בזמן לעיסה על השן (כבר אין רגישות לקור) האם זה תקין בגלל שזו סתימה זמנית והטפול הכולל עדיין לא הסתיים?
4.האם מומלץ לבצע טיפול שורש רק אצל אנודטנט? האם ישנה סטטיסטיקה פחות טובה בהצלחה בטיפולי שורש לרופאי שיניים שהם אינם אנודנטים?
5. כמה זמן יכולה להחזיק שן עם טיפול שורש? האם אני סופר את הזמן לאחור לעקירה ושתל?

תודה רבה וסליחה על כל השאלות

ציטוט

צילום רנטגן הינו תמונה דו מימדית של איבר תלת מימדי, ועל כן אינו נותן את כל התשובות. מה גם שאםן יש סתימה מתכתית גדולה בשן, קשה ולעיתים בלתי אפשרי לדעת רק מהצילום אם יש עששת מסביבה. רופא זהיר וחכן לא מחליף או פותח כל סתימה ישנה אלא בודק ומוודא היטב שיש צורך לעשות כך. גלבי התמחות בטיפולי שורש - אינה מחוייבת על פי החוק וכל רופא יכול לבצע טיפול שורש. אך בוודאי שבמצבים אנטומיים בעיתיים או מקרים של חידושים, רופא מומחה לטיפולי שורש  עם ציוד מיוחד (למשל מיקרוסקופ ומיכשור מכני ממתכות מיוחדות) ולאחר 4 שניםפ התמחות, יהיה סיכוי טוב יותר לסיים בהצלחה טיפול מסובך כזה. לגבי כאב - בשום אופן אל תלעס על שן זו כרגע, אלא רק לאחר סיום השלבים של טיפול שורש , מבנה וכתר זמני, אחרת ייתכן סדק בשן ולא סתם כאבים. לגבי עקירה ושתל - אין לדתע מתי זה יגיע. ביצוע מומלח של כל שלבי הטיפול המשמר וביצוע כתר הכי איכותי שיש ייתן בשאיפה שנים רבות של שקט ללא עקירה

התחברות

בודק...