פורום
ניווט בפורום

רגישות בשן בעקבות שיננית

ציטוט

שלום,
לפני 7 חודשים הייתי בטיפול אצל שיננית שלדעתי "חפרה" לי יותר מדי בשיניים והכאיבה לי. לאחר מכן הופיעה אצלי רגישות וכאב בשן שמאלית עליונה, רגישות וכאב שלא עברו עד היום!!
רופא שיניים המליץ לי לעבור למשחת שיניים סנסודיין.
בעקבות המקרה אני תוהה אם להמשיך ללכת לטיפול אצל שיננית. זה נראה לי יותר נזק מתועלת.
יש לי עכשיו גם נסיגת חניכיים ואני פוחדת שזה יחמיר לי את הנסיגה (אני בת 40)
מה דעתך ?

ציטוט

דעתי היא שאת טועה לחלוטין בכיוון המחשבה שלך. אוסיף גם ש"רק" 10 שנים ברציפות הייתי הרופא האחראי על הלימודים הקליניים בקורס שינניות בביה"ס לרפואת שיניים באונ' ת"א. 

ראשית, שיננית לא יכולה "לחפור בשיניים". המיכשור שבו היא משתמשת איננו מקדחים משום צורה, והיא ברוב המקרים מבצעת הסרה של האבנית שהצטברה בנקודות המפגש בין השיניים והחניכיים. וצרכיה גם לבצע איבחון ראשוני, בדיקות השיניים והחניכיים, הסבר לגבי היגיינה בבית וכולי.

נסיגות החניכיים בדרך כלל הן בגלל הצטברות של אבנית (=חיידקים) ולתקופות ממושכות, כך שיש דלקות חניכיים. המצב מחמיר בחוסר טיפול וכן לפעמים גם בגלל גורמים נוספים שיש בחלק מהמקרים, כמו צחצוח לקוי ואגרסיבי, גנטיקה, עישון, סוכרת וכולי. הימנעות מטיפול רק יחמיר את המצב. 

באיזורים בהן הייתה נסיגת חניכיים וחשיפה של השורשים לעיתים יש תופעה של רגישות בשיניים - ושוב, זו לא אשמת השיננית אלא הנזקים המצטברים. הטיפול עם השיננית יכול רק לעזור וימנע את החמרת המצב.

כדאי לקרוא את כל מה שרמשתי גם בקישורים בתשובה, וכמובן לקבל הסבר וייעוץ נוסף מהשיננית ומהרופא האישי שלך

 

התחברות

בודק...