פורום
ניווט בפורום

טעם מר בפה

ציטוט

לפני כחצי שנה ואפילו מעט יותר התחלתי להרגיש בטעם מר בפה הצד הימני בלבד...נשמע מוזר אני יודעת אבל אני לא מוצאת שום הסבר לזה.
בהתחלה חשבתי שזו תופעת לוואי של כדורים שאני נוטלת אך לאחר בירור מול הרופאה המטפלת הוסבר שזה לא המקרה.
במספר בדיקות אצל מספר רופאי שיניים הסבירו שלא מדובר במקור דנטלי אפע"פ שבצד בו מורגש הטעם ישנם 3 כתרים וסתימות אמלגם ישנות מאוד (הסתימות נבדרו לאחרונה ולא נמצאה סיבה להחליפן).
גם בטיפול אצל מומחה לחניכיים (לשם הקצעות בלבד) נשללה האפשרות לבעיה דנטלית ובפניה לרופאת המשפחה ניתנה לי אנטיביוטיקה ל 10 ימים לא ברור לי למה לאחר בדיקה חיצונית בסיסית בלבד.
רופאת שיניים אחת המליצה לרכוש מכשיר סילונית.
ולאחר כל זה אני שואלת פה מאחר כי בעבר כבר נעניתי לשאלותיי בצורה מאוד עניינית ומקצועית:
האם ייתכן שבכל זאת מדובר במקור דנטלי שמגיע מאחד הכתרים או הסתימות הישנות? במידה וכן האם זה מסוכן? ויותר חשוב מהכל למי כדאי לפנות בשלב זה מאחר וכפי שאתה יכול לתאר ישנה פגיעה משמעותית באיכות החיים שלי מאז שזה התחיל.
הערה קטנה: לפני כשנה וחצי נפל לי כתר בשן טוחנת עליונה ואז הרגשתי בטעם מוזר בפה יחד עם התזוזה של הכתר, הכתר הודבק מחדש ונכון לעכשיו אני לא חשה בתזוזה שלו.

תודה מראש על העזרה

ציטוט

בהחלט ייתכן שבכל זאת מדובר בריקבון או דלקת מתחת לאחת הסתימות או הכתרים, שעדיין לא אובחנה מפאת המוגבלות שלנו לדעת כולל רנטגנית מה יתגלה כאשר מורידים כתר, לעיתים. יתכן ויש גם דלקת ממקור אחר, אולי בחניכיים ואולי מבלוטת רוק או צינורית רוק. יש המון אפשרויות, אבל מספר רופאים בדקו אותך ולא נתנו איבחון ותשובה, גם לאחר בדיקות וגם לאחר צילומי רנטגן. על כן אי אפשר להתייעץ על מקרה כזה דרך האינטרנט, ובלית ברירה תצטרכי להמשיך עם הבדיקות, ולקבל חוות דעת נוספת

ציטוט

ראשית תודה על תשובתך שכמו תמיד מקצועית ומפורטת.
יחד עם זאת אני לא מצליחה להבין מה עליי לעשות עוד? האם להוריד את הכתרים בפה על מנת לבדוק אם יש דלקת מתחת והמידה ולא לחדשם ולשלם אלפי שקלים? אין בדיקה שבאמצעותה ניתן לבדוק זאת מבלי להוריד אותם?
במידה ולא מדובר בבעיה דנטלית בשיניים או בחניכיים כי כמו שציינתי מספר רופאים בדקו ושללו למי בכל זאת ניתן לפנות?
כבר הייתי אצל רופאת משפחה ש"דחפה" אנטיביוטיקה ללא סיבה נראית לעין וללא הסבר ואצל רופא אף אוזן גרון שלא מצא בעיה כזו או אחרת.
אני כבר אובדת עצות ומיואשת מהמצב הזה.

ציטוט

אפשר לנסות ולקבל ייעוץ ממומחה לרפואת הפה, שהם רופאי שיניים שעברו התמחות בין היתר במחלות של חלל הפה שאינן קשורות ישירות לבעיות "הרגילות" של השיניים והחניכיים. לעיתים יש בעיה של בלוטת רוק או צינורית רוק חסומה, למשל, או דלקתית. אבל בהחלט כדאי ובמיוחד אם עבר זמן ממושך מאז הבדיקות והצילומים שביצעת גם לבצע צילומים עדכניים מסוגים שונים ולנסות לאתר בעייה בשיניים עצמן. 

אם לא תהיה שום ברירה אחרת ושום איבחון משמעותי יותר, אזי כנראה שלא תהיה ברירה אלא להתחיל ולהחליף את הסתימות, ואם גם אז לא יחול שיפור - לשקול הסרת הכתרים ובדיקת השיניים שקיימות מתחתן

התחברות

בודק...