פורום
ניווט בפורום

כאב בשן טוחנת תחתונה

ציטוט

לפני כמספר שבועות החלו לי כאבים בשן טוחנת אחרונה בצד שמאל, הכאבים אינם קבועים ומגיעים אחת למספר שבועות ונעלמים כפי שבאו.
הכאבים לא מתחילים כתוצאה משתייה או לעיסה של משהו חם/קר אך לעיתים בלעיסה של משהו קשה אך לא באותו הרגע אלא מס' שעות לאחר מכן.
התייעצתי עם 3 רופאי שיניים שונים שביצעו צילומי נשך ולדבריהם אין ממצאים דנטליים בשן.
רופא אחד שאל אם הייתי בהתייעצות אצל מומחה חניכיים כי לדבריו הכאב נובע מרגישות בחניכיים.
אציין כי כחודש לפני הביקור אצל הרופא הנ"ל אכן הייתי אצל פריודונט שביצע הקצעה בכל הפה .
הרופא שביקרתי אצלו שאל האם הפריודנט לא המליץ על טיפול אחר מלבד הקצעה וכאילו רמז על כך שיש צורך בטיפול המשכי. יחד עם זאת כיומיים לפני הביקור אצל רופא השיניים הייתי בביקורת אצל הפריודנט שציין כי ההקצעה הצליחה וניכר כי ישנה עצירה בנסיגה וכי אין כיסי חניכיים.
ולשאלותיי:
א. האם ייתכן כי ישנה בעיה דנטלית שלא ניכרת בצילומים שבוצעו (נראה כי על דופן השן החיצוני ישנה מעין נקודה לבנה לא ברור אם זו אבנית או לחילופין חלק מהשן עצמה או סדק).
ב. האם כאבים כמו שאני מתארת שמקרינים לאוזן וגורמים לתחושה שכל הלסת התחתונה חמה ומודלקת נובעים בעיה בחניכיים כפי שציין אחד הרופאים?
ב. האם יש צורך בפניה לרופא שיניים שאינו רופא כללי כדי לבחון אפשרויות נוספות?

תודה מראש.

ציטוט

גם אם בצילומי הרנטגן אין חור בשן או סדק, בהחלט ייתכן שבאיזורים שאינם נראים ברנטגן יש בעייה כלשהי. יש בדיקות נוספות, כמו בדיקת קור, בדיקת ניקוש, ניידות, מדידת כיסים וכולי. לגבי הפריודונט  - בהחלט יש לקבל ממנו איבחון כללי אך גם ספציפי לשן הכואבת, וגם הנחיות להמשך טיפול. יש גם מצבים של כאב שאינם נובעים ישירות מהחניכיים או מהשיניים, כמו דלקות שונות או בעיה במפרקי הלסת / שרירי הלעיסה. על כן אין ספק שעלייך להמשיך בבירור המקצועי. אפשר גם לשקול בדיקה עם מומחה לטיפולי שורש, לדוגמא. 

התחברות

בודק...