פורום
ניווט בפורום

החלפת כתר

ציטוט

יש לי כתר קבוע ולאחרונה כל ניקוי עם חוט ובעיקר בערב יוצר דימום גם במהלך היום יש לי כאבים במקום האם החלפת כתר במקום לחרסינה מאוחה למתכת להחליף לחרסינה מאוחה לזירקוניה או זירקוניה מלאה מה שאפשר וכדאי זו שן טוחנת תוכל לפתור בעיה זו כלומר החניכיים פחות רגישות יהיו והאם הדלקות יכולות להיות מהכתר באמת? ואיך הולך התהליך של החלפת הכתר האם יצטרכו שוב טיפול שורש והאם בשביל להחליף מורידים גם את המבנה והמידות יצטרכו מחדש ואם עשו לי לא מזמן למידות לשן קרובה אפשר יהיה פשוט להשתמש באותם מידות או הכל מחדש כולל המבנה והכתר הזמני גם?

ציטוט

ראשית יש לבדוק קלינית ורנטגנית את מצב השן עצמה אך גם את מצב החניכיים, ולנסות להבין מדוע יש דימום שבדר"כ מעיד על דלקת. שנית, אם אכן מורידים את הכתר והשן תקבל כתר חדש, הרופא כמובן מוודא גם את תקינות טיפול השורש ואת תקינות המבנה ושארית השן שמתחת לכתר - ומתקן או מחליף את מה שלא בסדר, כולל לעיתים גם מבצעים חידוש טיפול שורש. אגב בהחלט ייתכן שהבעייה היחידה היא בכתר אם המתכת שבו החלידה או החרסינה שבו נשברה, או אם הייתה נסיגת חניכיים סביבו וכולי.

תשובות לכל הנ"ל - יכול לתת רק הרופא האישי לאחר הבדיקות. לגבי מדידות - ברגע שמסיימים את כל ההכנות / תיקונים / החלפות, ורק אז מתחילים במדידות. 

ציטוט

זה שרואה פס שחורנכבר מתחת לכתר אחפה שהחניכיחם אומר משהוא ? כלומר זה משהוא שרואים בשגרה את הפס או רק אם יש בעיה אמורים לראות?

ציטוט

כנראה מאוד שמדובר בכתר עם בסיס מתכתי. יש כתרים עם מתכת ממש טובה, כמו זהב או פלדיום, ויש כתרים עם מתכת לא אצילה, שם יש סיכוי להחלדה. אם יש סימנים של דלקת סביבו כדאי לשקול להחליף אותו 

התחברות

בודק...