פורום
ניווט בפורום

כאב בכתר /שן

ציטוט

יש לי כתר קבוע היו לי כאבים קלים בשן שיש בה כתר קבוע פתאום כן ופתאום לא ופתאום התחילו מאתמול כאבים חזקים כבר ומטרידים עדיין לא בשינה ומשתדלת ללא משכחים אם אין ברירה אבל ממש לוחץ וכואב . אני גם שוחקת שיניים והכתר הזה כבר כמה זמן קצת שחוק/החרסינה משופשפת/שבורה לא ברור לי בדיוק אבל נראה לא חלק כמו שכתר צריך להיות.
האם במצב של כתר קיים יש עוד סיכוי להציל את השן או רק עקירה ושתל והאם יש מצב של עקירה ושתל שבר/סדק בשן שעדיין הכאבים הם לא הגיעו למצב בלתי נסבל שאפשר לראות בצילום?

ציטוט

יש הרבה סיבות אפשריות למצב שאת מתארת, דלקת חניכיים יכולה להיות בגלל חסור התאמה של כתר (ולא משנה מאיזה סוג), סיבה אחרת היא רוב חיידקים (פלאק ואבנית), סיבה נוספת אפשרית היא חור מתחת לשולי הכתר וסיבה אחרונה לדוגמא היא שהמתכת אולי אינה איכותית ומחלידה או שהחרסינה נשברה באיזור החניכיים. ויש עוד סיבות.

על כן מומלץ להגיע בהקדם לרופא האישי לבדיקה ולאיבחון, אי אפשר לנחש באינטרנט מה מצבך.  

ציטוט

אי אפשר לנחש ולאבחן מה קורה אצלך ללא בדיקה יסודית קלינית ורנטגנית. כך גם אי אפשר להמליץ על טיפול והאם ניתן להציל שן או שצריך לעקור אותה. יש הרבה סיבות לכאב שתיארת בשן שיש בה כתר, כמו בעיית חניכיים, דלקת בתעלות השורש של השן, סדק בשורש וכולי. הכאב הוא מנגנון התראה של הגוף שמתריע כי משהו לא בסדר, ויש לגשת לאיבחון וטיפול, אך באותה מידה זה שלא כואב משהו או כואב חלקית לא מעיד על כך שהכל בסדר. 

על כן כעת מומלץ לגשת בהקדם לרופא השיניים האישי שלך לבדיקה ואיבחון, וגם כאשר הכל נראה בסדר כדאי לקבוע פגישה כזו אחת לשנה.

התחברות

בודק...