פורום
ניווט בפורום

בעיות בכתר

ציטוט

יש לי דימומים פעם ולפעמים פעמיים סביב כתר קבוע ואם אין דימום שמעבירה חוט דנטלי מרגישה כאב מה הבעיה שזה יכול לנבוע ומה אפשר לעשות כדי להקל. אני כם משתמשת במי פה ואפילו בג'ל להקלה ולא משתפר.
ואיך הגיוני שסך הכל הכתר שנתיים שלוש התחיל לעדות כבר בעיות בחניכיים. האם יכול להיות שפתאום המתכת מגרה את נחניכיים באיזושהיא צורה ובגלל זה הכאבים והדימומים או אפילו בגלל שמתעסקים עם שן לידה בונים שם גם כתר יכול להשפיע?

ציטוט

הרופא האישי חייב לבדוק את המקור לדימומים אלו, בהחלא ייתכן שיש חוסר התאמה בין השן לכתר או בעייה אחרת אפשרית היא שהמתכת בכתר (אם יש) גורמת לדלקת וגירוי. אלו רק ניחושים דרך האינטרנט וכמובן אין תחליף לבדיקה עם הרופא האישי 

ציטוט

האם מתכת יכולה לגרום לגירוי והחלדה? ודבר שני חוסר התאמה יכול להיות שהיה ורק אחרי שנתיים שלוש ואם זו או זו הבעיה החלפת כתר ומדידות מחדש אמורים לפתור את הבעיה או שיכול להיות שיצטרכו עוד טיפולים ? אלך אבל מוזר שפתאום התחילו הבעיות אחרי 3 שנים שאני עם הכתר ?

ציטוט

בהחלט ייתכן שמתכת תעבור תהליך של החלדה בתוך הפה, בגלל חשיפה לחמצן ולרטיבות, בדיוק כמו כל מתכת שאינה אצילה (מתכות אצילות הן מתכות שאינן מחלידות, כמו זהב, פלטינה, טיטניום ופלדיום), או מחומר שאינו מתכתי כמו זירקוניה (שמוגדר כחומר קרמי). סביב איזורים של החלדה עלולה להיות גם נסיגה וחשיפת חניכיים, וחשש מוגבר לעששת (ריקבון) באיזורים אלו ומתחת לכתר. כמו כן עלולה להיות הצטברות של פירורי מתכת זעירים שיצטברו בתוך החניכיים, ומראה החניכיים עלול להראות כחלחל ו/או אפרפר בהתאם.

שימי לב, זו אינה אבחנה דרך האינטרנט, אלא  תשובה כללית  - התשובה הטובה והמקצועית ביותר תנתן לאחר בדיקה של הרופא האישי. 

ציטוט

כדאי לקרוא את הכתוב כאן על סוגי כתרים נפוצים ברפואת שיניים 

התחברות

בודק...