פורום
ניווט בפורום

זמן החלמה ניתוח הרמת סינוס

ציטוט

ביום 15/09/2018, עברתי ניתוח הרמת סינוס, השתלת עצם וקיבוע ארבעה ברגים בלסת עליונה מצד ימין. רק אחרי מספר ימים, התחילה נפיחות (קשה) בפנים ומצד ימין. בחלוף הנפיחות, התחלתי להרגיש כי וכשאני שואף אוויר בנחיר ימני, מוגלה/נוזל עם טעם/ ריח מסריח, שיורד לי בצוואר, מאחורי אוזן ימין. הדבר נמשך כשבועיים אך לא בכל יום. להדגיש כיום אינני מרגיש זאת ולא סובל מנוזל מוגלתי אך מרגיש מדי פעם הצטננות בנחיר ימני כדלמעשה אינני מצונן וללא נזלת.

בחלוף כ-6 ימים מיום הניתוח (יום האחרון לקבלת אנטיביוטיקה), קיבלתי התקף חזק של אלרגיה שהתחיל בגפיים ואף התפשט לכל חלקי הגוף עם תחושה לא נוחה בפנים. והעור קיבל טקסטורה אחרת עם קמטים והפך לצמיגי. טופלתי אצל רופא עור אך ללא הצלחה יתרה, שכן התקפי האלרגיה חוזרים. בהמשך שמתי לב כי, התקפי האלרגיה בעור חוזרים ומתפרצים כשהאזור של הניתוח אינו רגוע ומקבל נפיחות הגם שלא נראית, אך מורגשת ומפריעה.
כיום קיימתנפיחות קלה, באזור הפתח של עצם בלבד, בעיקר מסביב לבורג שני, אינו כואב אלא רק עם לחץ באצבע. בכל מקרה נותרה הפרעה קלה ותחושת אי נוחות מסביב.

בנוסף ומאז ובתדירות של פעם בשבוע, נפלט גרגיר אחד של עצם שהושתל ועד היום.

בחלוף כשלוש שבועות, ביקרתי אצל המומחה שביצע את הניתוח ( מומחה פה ולסת) ובוצעה שאיבה מהאזור המגורה והנפוח בעיקר מעל לבורג 2 והיתה הקלה אך זמנית.
שאלתי:
1. מהי תקופת החלמה רגילה והאם סביר שמאז הניתוח ועד היום ה-19/12/201 היינו כשלושה חודשים, טרם החלמתי סופית, שכן הנפיחות טרם חלפה הגם שלא רואה אותה אך מרגיש בה באזור הניתוח והיא חוזרת מדי שבוע לתקופה של מספר ימים וכשאני מרגיש טוב ליומיים ועל סף החלמה, היא מתפרצת שוב וכך הדבר חוזר על עצמו ומאז ...

2.מה סבירות לקיום קשר בין הנפיחות לבין התפרצות האלרגיה ובגלים, שכן בכל פעם שהנפיחות חוזרת, אז אני מקבל התקפי אלרגיה בנתאם?

3.האם יש לייחס משמעות לעובדה כי גרגיר אחד, נפלט לי מאזור הניתוח , פעם אחת בכל שבוע?

4. האם יש להתייחס לעובדה שאניי מרגיש שנחיר ימני "סתום" במקצת לעומת שמאלי עם הרגשה של הצטטנות כשבפועל אמי לא מצונן ולא חולה וללא נזלת..גם תןפעה זו נעלמת וחוזרת!!

תודה ויום טוב.

ציטוט

ניתוחים להרמת סינוס והשתלות לעיתים עוברים בקלות, ולעיתים לא. בהחלט מה שאתה מתאר נשמע כמו החלמה איטית ובעייתית, ואני מקווה שהמעקב של הרופא המומחה שניתח אותך מעיד על ריפוי ולא על חוסר הצלחה. נשמע שאתה בידיים טובות ומקצועיות, ומן הסתם הוא מודע למצב ולאפשרות של בעייה בריפוי, ומן הסתם גם בודק קלינית ורנטגנית את המצב, ויש להמשיך במעקב עד לריפוי, או אם הוא יחליט שעדיף להוציא את השתלים ולבצעם מחדש לאחר תקופת המתנה - לעשות כך. בהחלט ההרגשה של נזלת או סינוס מלא סביר להניח שקשורים לניתוח הנ"ל, ושוב - רק המומחה לכירורגיה ו/או מומהח אף אוזן גרון יכולים להחליט מה דרך הפעולה העדיפה במצב זה. לגבי אלרגיה - תכן וקשור לאנטיביוטיקה מסויימת שהינך רגיש אליה, וייתכן שלא. גם זאת למעקב, ואולי גם לבירור עם אלרגולוג.  

התחברות

בודק...