פורום
ניווט בפורום

כאבים בשן קדמית עליונה

ציטוט

לפני כשנה וחצי החלו לי כאבים באופן פתאומי בשן קדמית עליונה.
בשן זו ישנה סתימה לבנה שחודשה פעמיים לאורך השנים.
עם התחלת הכאבים פניתי לרופאה המטפלת שלי שעשתה צילומים וציינה כי אין כלום בשן עצמה אולם ישנו כיס חניכיים שככל הנראה גורם לכאבים.
אציין כי הכאבים חזקים מאוד ומקרינים לצוואר ולחזה.
לאחר ביקורים נוספים אצל הרופאה עברתי לרופאה אחרת שטענה אף היא שאין בעיה בשן ושרק צריך להחליף את הסתימה ולבצע הקצעה לצמצום כיס החניכיים.
הטיפול בוצע אולם הכאבים לא חלפו וכיס החניכיים נשאר כפי שהוא ואף החמיר מאחר והסתימה שבוצעה זוועה וגבוהה מידי ולכן יש שוב צורך להחליפה.
רופאה נוספת שהייתי אצלה ציינה אף היא לאחר צילומים שאין בעיה בשן ומניסיון עבר שלה מדובר בבעיה נוירולוגית.
הרופאה הפנתה אותי למומחה לפה ולסת ולנירולוגית ששלחה לבדיקת אם.אר.איי בו נמצאו ממצאים שוליים שלאחר בירור נוירוכירורגי הוחלט שמדובר בכאב פנים אטיפיקלי וניתן לי טיפול בכדורים אותו אני לוקחת כבר שנה.
גם בבדיקת CBCT לא נמצאו ממצאים בשן שיכולים להסביר את הכאב.
עכשיו לאחר שנה וחצי התחלתי טיפול שיניים במרפאה חדשה בא הרופא טוען כי לא ניתן יהי הלדעת אם מדובר בטיפול שורש בשן או עד לפתיחת השן ובחינתה מבפנים.
ואני שואל האם ייתכן שלאחר כל מסכת הבדיקות שעברתי והכדורים שאני נוטלת כבר שנה וחצי אכן ישנה אפשרות שמדובר בטיפול שורש?
האם אין ודאות בצילומי סטאטוס, פנורמי וסיטי?
ובמידה ואכן מדובר בטיפול שורש האם סוג הכאב עליו אני מדברת אכן מתאים לטיפול שורש? (כאב לעיתים דוקר, לעיתים כמו זרם ומקרין באופן קבוע לצוואר ולחזה).

ציטוט

עברת בדיקות וצילומים שונים לפחות אצל 4 רופאים לפי דברייך, ולי דרך האינטרנט בוודאי שאין תשובה מקצועית וד משמעית. ראשית - אם סתימה כלשהי אינה מדוייקת ואינה מתאימה, בהחלט יש להחליפה ובהקדם. שנית, יש בדיקות נוספות שאפשר לבצע לשן זו, כמו בדיקת קור / בדיקת חיות, אך בהחלט לא כל בדיקה כולל אלו שעברת תמיד מביאות לאבחנה הנכונה, מצב שהוא מתסכל גם למטופל וגם לרופא המטפל, וייתכן שבכל זאת יש למשל נמק בשן ותהליך זיהומי. לא ברור לי אם בדק אותך מומחה לטיפולי שורש ומומחה לחניכיים אך זו גם אפשרות שצריך לחשוב עליה: לעיתים זיהום מהחניכיים גורם לדלקת בעצב גם אם אין חור בשן. דהיינו דלקת בעצב השן או נמק בעצב השן, שבכלל התחיל מבעיית חניכיים

לגבי כאב שמקרין משן ועד לצוואר בהחלט אפשרי, אך כאב שמקרין עד לחזה פחות סביר. 

ציטוט

תודה רבה.
מומחה לחניכיים ראה אותי לפני כ 3 חודשים וביצע הקצאה בכל הפה אך לא ציין שצריך להחליף את הסתימה מה שאומר שהדלקת המקומית שהיתה נותרה בעינה וכן כיס החניכיים שנמצא.
רופא השיניים האחרון שביקרתי אצלו אכן ציין שיש צורך בהחלפת הסתימה אך טרם החליף מאחר ובחרתי לסיים אצלו את הטיפולים.
האם ייתכן כמו שציינת שמדובר בנמק בעצב והכאבים נמשכים כבר שנה וחצי? האם כשמדובר בנמק בשן הכאבים הם רציםים עד לביצוע טיפול שורש? אצלי הכאבים החלו באופן פתאומי ונמשכו כמעט באופן רציף עד שהתחלתי בטיפול תרופתי (טגרטול) כפי שציינתי מה שהקל משמעותית על הכאבים וכיום הכאבים כמעט ואינם מורגשים למעט מידי פעם .
לצערי ולו פעם אחת לא טרחו לציין בפניי את האפשרות לגשת למומחה לטיפולי שורש, קבעו באופן גורף כל הרופאים + מומחה לפה ולסת לאחר שביצע cbct שמלבד סתימה אין בשן כלום.
מומחה לחניכיים ציין שיש כיס וגלקת מקומית אך לא כזו שתגרום לכאבים שאני מתארת.
אובדת עצות וכבר לא יודעת למי לגשת, מנסה להימנע מטיפול דורש מיותר (והיו מקרים מעולם לאנשים שסבלו כמוני שאף הגיעו לעקירות מיותרות)

ציטוט

הביטי, אני מנסה לשער באילו עוד כיוונים אפשר לבדוק, ואינני יודע כמובן מה המצב בפה ומה הייתי ממליץ באופן אישי. אני חושב שהמינימום בהתאמה לתיאור של רמת הסבל שלך הוא בדיקות חוזרות ועדכניות - מדוע יש כיס חניכיים? חייבת להיות לכך סיבה. מדוע לא החליפו סתימה שהיא לקוייה? חייבים להחליף. לגבי נמק / סדק וכולי - לעיתים לא קל לאבחן ולגלות, אך הייתי שוקל גם אפשרויות אלו.

וכמובן שיכול להיות שיש שם בעיות דנטליות שונות, ובכל זאת גם בעייה נוירולוגית בנפרד לחלוטין. 

 

מאחל לך בהצלחה והחלמה מהירה, ואשמח  לעדכון ממך בהמשך 

ציטוט

כמו תמיד תשובות ענייניות,מפורטות ומאירות עיניים.
לשיטתך יש לבצע בדיקות נוספות וזה בדיוק מה שנותר לי לעשות בשלב הזה עד למציאת פיתרון ( הרי חייב להיות אחד כזה לא?!).

ציטוט

חחיב להיות פתרון, ולא להתייאש אף פעם! 

התחברות

בודק...