פורום
ניווט בפורום

טיפול שורש

ציטוט

כבר חצי שנה שכואבת לי שן 16, כמה שעות כן, כמה לא. רופאת שיניים המליצה לעשות ניקוי אבן והקצעת שורשים. ניקוי אבן עשיתי, והקצעת שורשים אעשה עוד שבוע וחצי.
יש לציין שניקוי אבן אכן כאב בשן הזאת.
נאמר לי שאם ימשיך לכאוב אחרי הקצעת שורשים - יש לבדוק צורך בטיפול שורש. בדקה אותי רופאת שיניים כללית (לא מומחית טיפול שורש), ובכדי לבדוק אם יש צורך כזה - היא רוצה לפרק את הסתימת אמלגם על השן הזאת. זה נראה לי פולשני מדי ובעייתי בשבילי, כי אין לי תקציב כרגע לשחזר אותה לסתימה לבנה אסתטית.
בכל מקרה תיכננתי להחליף את הסתימות האלה, אבל עדיין לא חסכתי מספיק. כרגע להחליף אפילו סתימה אחת בעייתי בשבילי. נראה לי פולשני וקיצוני לפרק סתימה רק בשביל לברר אם יש צורך בטיפול שורש.
מה שכן, לפני כמה שנים עברתי טיפול שורש בשן 21 (בעקבות מכה) ואני יודעת שלמומחה טיפול שורש יש מכשיר רנטגן שבו הוא מצלם שן ורואה אם צריך טיפול שורש, ואיזה. הבנתי נכון? זה התהליך?
בכל מקרה, אני לא יכולה ללכת לרופא הזה שטופלתי אצלו פעם (או למומחה ט. שורש אחר) כי הוא לא נראה לי הכי אמין וגם אני מפחדת שגם אם אני לא אצטרף בסוף טיפול שורש - הוא בכל זאת יגבה ממני כמה מאות ש"ח.
השאלה שלי היא איך רופא שיניים כללי (לא מומחה טיפול שורש) יכול לגלות אם יש מקום לטיפול שורש - בלי לפרק את הסתימה? האם זה אפשרי?
ממש חשוב לי לדעת ב100% אם אני צריכה טיפול שורש, ורק אז אלך למומחה בתחום הזה. מפחיד אותי ללכת למומחה, בלי לדעת אם אני צריכה את הטיפול שלו או לא. ככה הוא עלול לנצל את אי המודעת שלי לטובתו. פשוט אני מפחדת שבמידה ואני לא צריכה טיפול שורש - הוא בכל זאת ייגבה ממני כסף.
מה הדרך הטובה ביותר לרופא שיניים כללי לגלות אם צריך טיפול שורש? האם זה אפשרי ללא פירוק הסתימה?

ציטוט

יש כאן די הרבה שאלות, אנסה לענות. קודם כל עלייך למצוא רופא שאת סומכת עליו מסחינה אישית ומקצועית.

לגבי השאר, כל רופא שיניים כללי יכול וצריך לבדוק מצב של החניכיים והשיניים גם מבחינה קלינית וגם מבחינה רנטגנית, ויש עוד בדיקות שונות וצילומים שונים שמבצעים במרפאה.  אחרי הכל, לא תמיד אפשר להגיע למסקנה חד משמעית, ולעיתים צריך להוציא ולפרק סתימה ישנה/כתר  כדי לבחון את השן "נטו" ולראות מה קורה מתחת לסתימה / כתר. כדאי באופן כללי לבצע ניקוי ובדיקה עם השיננית/רופא לפחות פעמיים בשנה גם אם לא כואב כלום, כדי למנוע בעיות וכדי לאתר בעיות לפני שהן מחמירות

לגבי תשלום - כל אדם העוסק במלאכה ראוי לתשלום עבור עבודתו, כולל בדיקות. ובוודאי שאם יש בעייה בריאותית, עדיף לטפל בה גם בריאותית וגם כלכלית לפני שהמצב מחמיר ומסתבך, וגם העלויות מתנפחות בהתאם...  טיפול שורש בוודאי עולה יותר מאשר סתימה, ואחריו גם צריך לבצע מבנה ולרוב גם כתר, מה תעשי? עדיף לעקור שן? בוודאי שלא. עדיף לטפל בצורה הנכונה ובחומרים הטובים ביותר, ולהגיע להסדר תשלומים עם הרופא / בנק וכולי

בהצלחה

 

 

התחברות

בודק...