פורום
ניווט בפורום

מברשת שיניים חשמלית לעומת רגילה

ציטוט

שלום,

רציתי לדעת האם המברשת שיניים החשמלית יעילה יותר ממברשת שיניים רגילה?

מברשת שיניים חשמלית הרבה יותר "אגרסיבית" ממברשת שיניים רגילה, האם שכבת באימייל יכולה להפגע עקב שימוש במברשת שיניים חשמלית ?

תודה מראש

ציטוט

שאלת מיליון הדולר. יש רופאים שממליצים על מברשת ידנית רכה ועדינה כדי למנוע שחיקה של השיניים או החניכיים בצחצוח אגרסיבי מדי. יש רופאים שממליצים על מברשת חשמלית במיוחד כשיש בעיות בצחצוח או מטופל שממש לא מצליח (או לא ממש מנסה) לצחצח ביעילות עם מברשת ידנית. אין בין הרופאים הסכמה חד משמעית לגבי מה עדיף. 

עצה כללית - אם בוחרים במרשת שיניים חשמלית, אזי עדיף כזו שיש בה חיישן לחץ, שמפסיק את הפעולה אם לוחצים חזק מדי, וגם לבחור ראש מברשת רך ועדין. ובכל מקרה כדאי לבקש מהרופא האישי או מהשיננית הדרכה כיצד לבצע צחצוח כך או כך

ציטוט

איך יכול להיות ששימוש מברשת שיניים (ידנית או חשמלית) יכולה לשחוק את האימייל אבל ניקוי אבן אצל השיננית לא שוחק? הרי יש לה כללים חדים יותר וחזקים יותר.... ואף היא מגרדת את השן עם כלי חד כזה בצורת וו. במברשת שיניים זה רק סיבים... בין אם קשים ובין אם רכים....

ציטוט

הכלים אצל השיננית מותאמי במיוחד לניקוי השן והסרת האבנית, והשיננית עצמה היא לאחר כשנתיים של לימודים ותירגולים מאוד יסודיים ומקצועיים. אישית אני לא ממליץ לבצע בטיפול השיננית בסיומו פוליש עם מברשת חשמלית ומשחה להסרת כתמים (ורודה או אפורה, בדר"כ) כיוון שטיפול זה כן בעייתי מבחינת שחיקת השיניים.

לעומת זאת, השימוש היומיומי בבית בצורה לקוייה במברשת שאולי היא גם נוקשה מדי, ומשחת שיניים שסוגים מסויימים מהן גם הן אגרסיבי מדי, בהחלט יכול להביא לשחיקה בגין צחצוח אגרסיבי (באנגלית המושג נקרא abrasion). כמו מים שזורמים בנתיב מסויים ובמשך השנים גורמות להיווצרות ואדי.

 

התחברות

בודק...