פורום
ניווט בפורום

2 שאלות בנושא טיפולי שיניים

ציטוט

שלום, ב 4 שיניים טוחנות שיש בהם סתימות נמצאו בבדיקה וצילום חורים גדולים מתחת לסתימה. הרופאה שהייתי אצלה בקופ"ח מאד לא סבלנית לבקשת מידע אודות תוצאות הבדיקה, לכן אני שואלת כאן, האם סתימה לא אמורה לחסום לגמרי פעילות חיידקית בשן? יצאתי ממש מופתעת מתוצאות הבדיקה, מה גם שאין לי שום כאבים בשיניים האלו, והרופאה טענה שחלק מהשיניים זקוקות לטיפול שורש. אשמח אם תסביר לי איך דבר כזה קורה בשן עם סתימה, והאם כדאי חוות דעת נוספת. שאלה נוספת: כתרים טרומיים שבוצעו בילדות, מתי (באיזה גיל) צריך להחליף אותם לכתרי חרסינה, והאם אפשר להשאיר אותם בפה לתמיד אם אין בעיות בשן מתחתם? תודה רבה!

ציטוט

לגבי הסבר למטופל - אמנם הרופא לא יכול "ללמד רפואה" אך בוודאי שהרופא צריך להסביר את אבחנותיו והמלצותיו (גם על פי חוק וגם מעצם היותנו בני אדם שצריכים הסבר מינימלי על בעיות רפואיות) . בין אם זה קופ"ח ובין אם זה פרטי - עברו מזמן הימים בהם המטופל היה מקבל אוטומטית את הוראות הרופא, פותח פה, מקבל זריקה וטיפול, יוצא לשלם וזהו. יתרה מזאת, בפירוש כל טיפול רפואי יבוצע (ובמיוחד טיפולים כירורגיים) רק לאחר מתן "הסכמה מדעת", דהיינו המטופל מסכים לטיפול לאחר שהינו מבין את מטרת הטיפול והאבחנה, יתרונות חסרונות וסכנות אם יש. 

לגבי כאבים - לא כל חור כואב, גם אני עד היום מופתע לעיתים (לאחר 20 שניות ניסיון...) שאנשים לעיתים מגיעים עם חורים גדולים ולא מרגישים שום כאב... קורה. זה לא אומר שהכל בסדר, ונחדד- גם אם לא כואב כלום, כדאי להגיע לפחות פעמיים בשנה לניקוי ובדיקה של השיננית, ופעם בשנה לבדיקת הרופא.

לגבי סתימות - כמו כל דבר, הן לא שורדות לנצח, ואם יש שבר בסתימה או סדק - חיידקים יחדרו דרכו פנימה לשן ויתחילו נזק חדש. כמו כן החיידקים יכולים לחדור לשן מאיזורים אחרים, גם אם הסתימה תקינה לחלוטין.

לגבי כתרים טרומיים שבוצעו בילדות - אלו כתרים לא מדוייקים, ממתכת פשוטה, אינם אנטומיים ואינם מדוייקים. הם נעשים בגלל שאין ברירה אחרת בילדות. כדאי להחליף אותן מגיל 18 ולא להמתין לצרות.

 

התחברות

בודק...