פורום
ניווט בפורום

שלום רב,<br /> לפני 3 ימים רופא השיניים הוציא לי כתר שהיה שבור בחלקו .שבוע לפני כן נעשה צילום על או...

ציטוט

שלום רב,
לפני 3 ימים רופא השיניים הוציא לי כתר שהיה שבור בחלקו .שבוע לפני כן נעשה צילום על אותה שן. כאשר הוציא את הכתר- שייף את הכתר בטענה כי יש עששת, עד שבקושי נשארה חתיכה מהשן הטבעית. כמו כן אמר שהשן מתפוררת ויש בעיה בשורש ובנוסף יש דלקת בחניכיים באזור משום שהכתר אינו מדויק במידות.עשה מבנה והרכיב כתר זמני אותו דחס בעוצמה רבה. היה דימום רב ולאחר מכן החניכיים מעל השן התנפחו והתקשו. מאז אני סובלת מנפיחות ומרגישה שהכתר הזמני אינו תואם את מבנה הפה וגבוה מדי. לא לועסת על הצד של אותה שן.

שאלתי- האם יתכן שהשן נשברה במהלך הוצאת הכתר? האם לא רואים התפוררות שן ועששת בצילום שנעשה לפני? האם לא כדאי לטפל קודם בבעיה בשורש ורק אחר כך לעשות מבנה? האם נגרם נזק לחניכיים כתוצאה מדחיסת הכתר?
אחרי כמה זמן מותר להמשיך בטיפול?
אודה לתשובתכם המהירה, אורנה.

ציטוט

מצטער, אורנה, אין לי איך לנחש דרך האינטרנט מה המצב בשן הזו, ומה נשאר ממנה או מה נשבר, וכיצד להמשיך. אלו תשובות שהרופא האישי המטפל בך יוכל לתת.

לגבי שאלתך באופן כללי מה ניתן לאבחן או לא - אם היה כתר על שן זו הרי שצילום הרנטגן אינו מראה לנו מה יש מתחת לכתר לפני שמורידים אותו. למשל אם יש ריקבון - האם הוא טוטאלי או רק איזור קטן, למשל. בחלק של השורשים לעומת זאת אנו יכולים לראות מראש מה מצב השורש ואם קיים בו טיפול שורש ותיק, ומה מצבו - האם הוא תקין או לא, האם יש צורך בחידוש טיפול שורש או לא, וכולי.

לא לשכוח עוד פרט - לאחר הסרת הכתר הרופא מעריך שוב את המצב וקובע תוכנית טיפול עדכנית - נשמע כאילו הרופא מנסה להציל את השן ולא חושב כרגע שצריך לעקור - על כן בהחלט נשמע שהרופא משתדל וחרוץ, כדאי להתייעץ איתו שוב ולקבל עידכון, וכמובן לעדכן אותו בתחושתך לגבי איזור שלא נוח בכתר הזמני, כאבים וכולי. 

התחברות

בודק...