פורום
ניווט בפורום

האם צריך חידוש טיפול שורש? (מצורף צילום סטאטוס)

ציטוט

שלום,

רופא השיניים שלי הציע לבצע חידוש טיפול שורש בשיניים 26+46 בעקבות הזדהמות של הטיפול וגם טען שבאחת השיניים יש עששת מתחת לכתר. יש לציין כי בשתי השיניים מדובר בטיפולים מאוד ישנים (בני 7-10 שנים) וכן כי איני סובל מכאבים/רגישות/נפיחות בשיניים אלו. משיחה עם רופא אחר הבנתי שכל עוד אין תסמינים (כאב/נפיחות) אז עדיף להימנע מלבצע את הטיפולים.
אשמח לקבל את חוות הדעת שלך בנושא - מצורף קישור לצילום סטאטוס עדכני:
https://i.imgur.com/M57t0C8.jpg

תודה מראש!

ציטוט

בדרך כלל אי אפשר לקבוע אבחנה רק לפי צילום רנטגן, מה גם שלך חסרים צילומים חשובים לאיבחון הרנטגני, והם נקראים צילומי נשך. חלק חשוב מהיאבחון הוא בדיקה קלינית, למשל אם יש נסיגת חניכיים סביב כתר ישן והרופא רואה ריקבון מתחת לכתר, לא בהכרח זה ייראה ברנטגן. על כן זה יהיה חוסר מקצועיות לאבחן רק כך.

חלק נוסף באבחנה הוא השוואה של הנגעים סביב השורשים בטיפולי השורש לעומת המצב לפני שנה, שנתיים, וכולי, כדי לראות אם יש החמרה.

לגבי כאב - אתה באמת רוצה לטפל רק במצב של כאב ואולי גם החמרה כזו שתצריך עקירת שן? 

בכל מקרה מתחת לכתר העליון משמאל (אם לא התהפך לך הצילום) יש לך בוודאות ריקבון, בהחלט שם הייתי מבצע החלפת הכתר  וחידוש טיפול שורש, מבנה חדש וכתר חדש, אם עוד אפשר להציל את השן.

צד ימין למטה - לחפש ולהשוות צילומים משנים קודמות.

בכל מקרה לבצע גם צילומי נשך ובדיקה קלינית.

נדמה לי שגם בשן טוחנת בצד ימין למעלה יש ריקבון גדול, אך כאמור יש צורך בצילום נשך.

 

 

ציטוט

תודה על התגובה.

לגביי השן בצד שמאל למעלה (היכן שאמרת שיש בוודאות ריקבון) - במידה והנ"ל נמצא רק באזור הכתר והמבנה האם לא מספיק רק להחליף כתר ומבנה? מדוע נדרש חידוש טיפול שורש? (חשבתי שזה משהו שנדרש רק כאשר טיפול השורש עצמו הזדהם)

שוב תודה

ציטוט

ספציפית לשן זו בהחלט יש צורך גם בחידוש טיפול שורש, כיוון שיש הצללה נרחבת סביב אחד השורשים שנראית רנטגנית, וזה לא סימן טוב אלא ברוב המקרים סימן להתפתחות זיהום שם (יוצא דופן הוא מצב שבו אפשר להשוות לצילום קודם, ואם דווקא רואים הקטנה בהיקף ההצללה הזו, אזי זה סימן טוב - על כן אני מסייג את אבחנתי שבפירוש איננה מקצועית לחלוטין דרך האינטרנט, ומתייחסת רק למצב שאני רואה כעת). 

בכל מקרה - גם אם לא נראית הצללה כזו, עם יש ריקבון מתחת לכתר ומסביב לבורג שהוא המבנה בשן זו,  הרי שחיידקים מאיזור הריקבון חודרים לתוך השורש והשורש אינו סטרילי יותר כפי שמצופה לפני שיקום מחדש, ועל כן יש לבצע במצב כזה בכל מקרה חידוש טיפול שורש

התחברות

בודק...