פורום
ניווט בפורום

עששת מתחת לכתר

ציטוט

האם ניתן לטפל בעששת שנוצרה מתחת לכתר והחלפת הכתר ללא זריקת אלחוש ? ( השן עם סתימת שורש ).

ציטוט

אם השן עברה טיפול שורש והיא במצב תקין וללא דלקת,  אפשרי להוריד את הכתר ולנקות את הריקבון (עששת) ללא צורך בזריקת הרדמה ברוב המוחלט של המקרים

ציטוט

1. אם יש בשן כאב עמום לעיתים רחוקות ,האם זה מעיד על כך שיש דלקת?
2. כיצד זה שמרגישים כאב בשן שעברה טיפול שורש ?
3. אם בכל זאת אצטרך לעשות זריקת אלחוש, אז רציתי לדעת איך קוראים לזריקת האלחוש שהייתה מקובלת פעם ( נגיד לפני 10 שנים ), לפני שנכנסו כל החידושים .
עם הזריקות של פעם יש לי נסיון טוב ללא השפעה כללית רעה.
שלא כמו בזריקות החדישות של היום שמשפיעות מהר ומתפוגגות מהר אבל לאחר מכן גרמה לתגובה אלרגית
בהשפעה כללית .

אודה מאוד לתשובתך.

ציטוט

כאב הינו סימן להרבה מאוד מצבים בעייתיים שייתכנו בחלל הפה, ולא רק לדלקת בשן, למשל גם דלקות בחניכיים, סדק, דחיסת מזון וכולי.

שן שעברה טיפול שורש - בהחלט ייתכן כאב אם יש זיהום כרוני, למשל בעקבות טיפול שורש שאינו מושלם ונותרו חיידקים בחלק מהשורש או בתעלת עצב שלא אובחנה ולא אותרה, או התפצלות של אחת מתעלות השורש או יותר, וכולי. כמובן יש לקחת בחשבון גם את הגורמים שציינתי מקודם.

לגבי אילחוש - החומר הנפוץ ביותר בישראל הינו לידוקאין באחוזים שונים, ויש זרקיות אילחוש עם חומרים אחרים, עם או בלי אדרנלין. בגלל הניסיון הקודם הרע שלך עם זריקת אילחוש, כדאי לבדוק בתיק הרפואי באיזה חומר אילחוש השתמשו אז ולנסות חומר אחר. הבעייה היא שבניגוד להיום שחובה לציין בתיק לגבי כל טיפול באיזה חומר אילחוש השתמשו, לא כל הרופאים מקפידים על כך וייתכן שלא פורט אז החומר שהשתמשו בו.

ציטוט

לפי מה מחליט הרופא באיזה חומר אלחוש להשתמש בסתימה רגילה? איך זה שזה לא משהו אחיד ?

ציטוט

יש סוגים רבים של חומרי אילחוש וחברות שונות. החומרים עצמם די דומים ברוב המקרים, אך גם יש הבדל בריכוז החומר בתוך כל זריקה וזריקה. 

ברוב המקרים ההחלטה תלוייה בעיקר בשני גורמים: מצב בריאותו של המטופל (למשל לאדם הסובל מלחץ דם גבוה בדר"כ לא נזריק חומר אילחוש עם אדרנלין, או אם הייתה תגובה אלרגית בעבר לחומר אילחוש כלשהו ואז כמובן יש להימנע ממנו), והפעולה הרפואית שתבוצע (למשל ניתוח לעקירת שן בינה כלואה לעומת סתימה) 

התחברות

בודק...