פורום
ניווט בפורום

כאב נוראי בשן 16

ציטוט

פניתי לרופא שיניים כללי עם כאב נוראי בשן 16 לסירוגין, שנמשך כבר 10 חודשים. הוא עשה לי צילום רנטגן בודד של השן ושלח לצילום סטטוס מקביליות מיוחד. הוא אמר שלפי הצילומים השן נראית תקינה.

הלכתי בנוסף למומחה טיפול שורש. גם הוא עשה צילום רנטגן בודד, וגם הוא אמר שאין צורך בטיפול שורש. מה שכן, המליץ אולי לנסות להחליף סתימת אמלגם שיש לי עכשיו בשן הזאת.

רופא שיניים כללי אמר שהשן נראית תקינה, מומחה טיפול שורש אמר שאין צורך בטיפול שורש.
עדיין, השן הזאת הרגה אותי.
מה זה עוד יכול להיות?

האם החלפת סתימה אמלגם הזאת (נראה לי יש לי אותה כבר איזה 12 שנה, מגיל 11-12) באמת תפתור אותי מכאבים? אין לי בעיה לחזור לסתימת אמלגם, העיקר להיפטר מהכאב.

כמו שאמרתי, עברתי צילום בודד של השן וגם עשיתי צילום סטטוס מקביליות מיוחד.
האם פתיחת הסתימה והסתכלות על השן מתחתיה תראה משהו שלא רואים בצילום רנטגן? אולי אפשר לעשות משהו אחר במקום פתיחת סתימה - למשל צילום סיטיכל צילום אחר? החלפת סתימה כרוכה לרוב בהרחבת החלל הקיים בשן, ובכך מקרבת אותה צעד נוסף לטיפול שורש.

האם פתיחת הסתימה שווה את הסיכון?

ציטוט

אענה באופן כללי, שכן איני יכול לאבחן דרך האינטרנט מצב שבו 2 רופאים בדקו אותך ונעזרו בצילומי רנטגן שונים ולא מצאו מהי הבעייה. אזי באופן כללי צילום רנטגני אינו צילום מדוייק במיוחד, ובוודאי שבחלק מהמקרים אינו מספק תשובה מוחלטת. צילום רנטגני הוא צילום ותוצאה דו מימדית של גוף תלת מימדי . אזי בהחלט ייתכן שפתיחת השן וסילוק הסתימה הישנה תגלה מידע חדש, למשל שבו יש קירבה אל עצב השן ברמה שמתחילה דלקת בעצב. כמו כן בהחלט יש בדיקות נוספות, כגון בדיקת קור, בדיקת ניקוש, בדיקת חיות השן ועוד. יתכן מצב אחר לחלוטין שבו אין בעייה עם עצב השן אלא יש דווקא בעייה בחניכיים, וגם אז יש סדרת בדיקות וכן מצבים שונים שיביאו לתוצאה. 

 

התחברות

בודק...