פורום
ניווט בפורום

כאב שיניים עליונות

ציטוט

שלום ד״ר,
אני בעיצומה של תקופה מייאשת של טיפולים בשיניים.
עברתי בחודשים האחרונים כבר 3 טיפולי שורש בשיניים צמודות עליונות (הניב ושתי המלתעות) והשבוע עברתי טיפול שורש בשן טוחנת למטה בצד השני לאחר חידוש סתימה עמוקה שלא הספיק (המשיכו לי כאבים והרופא אמר שאין מנוס מטיפול שורש). אני סובלת מכאבים חזקים בשן הזאת. ולפי הרופא יש דלקת, אני צריכה לקחת אנטיביוטיקה ולהגיע להמשך טיפול. כמה שאלות:
1. האם הגיוני שביצעתי 4 טיפולי שורש ב4 חודשים עם מרווח של חודש בין כל אחד מהם? איך רופא השיניים לא ראה בפעם הראשונה שהגעתי אליו כי יש בעיות עם שיניים אחרות?
2. בשתי השיניים החותכות העליונות יש לי קיבוע. הרופא החליף לי את הסתימה לפני כמה ימים מטעמים אסתטיים. יש לי לחצים על שתי השיניים באופן קבוע (לא רק אוכל). הרופא בדק ואמר שהוא לא רואה בעיה (לא עשה צילום), שייף קצת את הגובה אבל עדיין כואב לי ואני מוטרדת (ממש מתבאסת לעבור טיפולי שיניים נוספים). מה יכולה להיות הבעיה? אין לי שיני בינה (לא צמחו ולא נראים בצילום פנורמי שעשיתי החודש).
3. אני בת 30, כאמור כבר עם 4 טיפולי שורש ו3 שתלים בשל שיניים חסרות (מולד). חייבת לציין שאני די מודאגת ממצב זה בגיל כה צעיר. האם בקצב הזה בגיל 40 אזדקק לשיניים תותבות??
4. יש לי כאבים מתחת לגשר הזמני של הטיפולי שורש למעלה. גם כאן הרופא טען שמדובר בענייני גובה אבל לאחר השיוף עדיין יש כאב בא והולך. מה יכולה להיות הסיבה?
תודה רבה וסליחה על השאלות המרובות. זאת באמת תקופה מאתגרת.

ציטוט

איני יכול באינטרנט לדעת מה קורה אצלך , אבל הנה עצה ראשונה - קודם כל לא להתייאש!  

כאשר יש דלקות בעצב השן לעיתים יש כאבים מספר ימים גם לאחר סיום טיפולי השורש, וזאת כמובן בהנחה שהם בוצעו כפי שהפרוטוקולים הרפואיים מחייבים, הושגה סטריליות של תעלות השורש ובוצעה אטימה איכותית עם סתימת השורש. חייבים גם לבצע איזון גובה ואיזון סגר בכדי להקל על ההתאוששות וההחלמה, ובינתיים גם כדאי לאכול תזונה רכה ו/או ללעוס רק בצד השני. בתור דוגמא - אחרי נקע, למשל, או תפירה של חתך עמוק, או מקרה של גב תפוס - סתם דוגמאות מהיומיום - גם לאחר קבלת טיפול רפואי האיזור לא מחלים מייד ומפסיק לכאוב.

לגבי אובדן שיניים בגיל צעיר - כדאי לבדוק גם את הרקע, ולא רק חסר שיניים מולד. למשל לשנות אולי הרגלי תזונה והיגיינה אוראלית, להגביר את תדירות טיפולי המניעה במרפאה ולפחות פעם בשנה בדיקה שנתית יסודית עם הרופא. כדאי גם לבדוק אם יש מצב של חריקות שיניים, חומציות בפה, עישון, סוכרת ומצבים אחרים שמסכנים את בריאות השיניים והחניכיים.  

 

התחברות

בודק...