פורום
ניווט בפורום

הארכת כותרת

ציטוט

עברתי יישור שיניים בשתי הלסתות לפני כ7 שנים. בשן הקדמית העליונה יש לי כתר לאחר טיפול שורש, שעם השנים הבחנתי בכך שהחניכיים סביבו עלו ושינו את צורתו. זאת מעבר ל gummy smile שהתפתח אצלי והכתר כעת רק מבליט זאת יותר.
לכן אני מעוניינת בהארכת כותרת בשיניים שבין הניבים והחלפת הכתר. שאלותיי הן:
1. מה ההשלכות שבהארכת כותרת (מסיבה אסתטית ולא רפואית) בהתחשב בכך שיש כמות די גדולה להסיר ? ולפי דברי הרופא אף נגיעה בעצם ?
2. האם רופא שיניים שאינו מומחה חניכיים אבל מתמקד באסתטיקה (שלרוב מלווה בציפויים אך אינני מעוניינת בכך) יכול לבצע זאת ואין צורך לדאוג ?
3. מדובר לדבריו בהארכת כותרת שאינה מצריכה תפרים. הייתכן ?

תודה מראש.

ציטוט

אני מצטער, רופא אינו יכול לאבחן מצבים כאלו דרך האינטרנט, בלי בדיקה יסודית קלינית ורנטגנית. באופן כללי - הסרת רקמת חניכיים יכולה להיות בשיטה הקלאסית, עם חיתוך ותפרים, או עם לייזר. בכל מקרה אין להשאיר עצם חשופה, כך שיש לשקול גם את מיקום העצם ולטפל בה. 

לגבי המצב שאחרי - אם יש שורשים חשופים לאחר הסרת רקמת החניכיים, בוודאי שאין להשאירם כך, ויש לשקול ציפויי חרסינה במקביל לכתר החדש שיבוצע. 

ציטוט

תודה על המענה.
לגבי השיטה - לא מדובר בלייזר, לכן שאלתי כיצד והאם יתכן טיפול שכזה ללא תפרים ?
האם מומלץ בריאותית להסיר כמות שלא תצריך נגיעה בעצם וציפוי, או שזה לא כל כך נורא ואם כבר אז עדיף "ללכת עד הסוף"?
ומה לגבי ביצוע הניתוח ע"י רופא שיניים שאינו מומחה חניכיים ?

ציטוט

אינני יכול לאבחן ולענות דרך תיאור באינטרנט על שאלות רפואיות של מצבך האישי מן הסתם. לגבי מי יבצע את הניתוח עצמו - אין הגבלה בחוק. כל רופא אמור לדעת מהו הניתוח שהוא מציע ולהחליט אם הוא מנוסה ומיומן בשיטה או שיש להפנות למומחה לחניכיים

התחברות

בודק...