פורום
ניווט בפורום

שלום רב,ישנם שני סוגי כתרים עם זירקוניה :1. כתר חרסינה וזירקוניה - הבסיס זירקוניה והחלק החיצוני - חרסינה.2. כתר ז

ציטוט

שלום רב,

ישנם שני סוגי כתרים עם זירקוניה :

1. כתר חרסינה וזירקוניה - הבסיס זירקוניה והחלק החיצוני - חרסינה.
2. כתר זירקוניה מונוליטית - כל הכתר עשוי מזירקוניה בחריטה בעזרת מחשב.

איך אני יכול לדעת אם הכתר שלי הוא מהסוג 2' (מה שהזמנתי) ולא מהסוג 1'?

שאלות נוספות : מהם השלבים אחרי החריטה? האם הכתר (אחרי החריטה) מוכן להרכבה או שיש שלבים נוספים כמו שיופים וציפוים ושימוש בתנור וכו'? האם כתר שכולו זירקוניה הוא אטום או שקוף במידה כלשהי?

ציטוט

מאוד פשוט: תלוי מה הרופא הזמין  מהמעבדה. למשל אני מבצע כמעט תמיד רק זירקוניה מונוליטית בשיניים אחוריות וזירקוניה עם חרסינה בשיניים קדמיות. ויש רופאים שבוחרים חומרים אחרים. בכל מקרה הרופא צריך ליידע את המטופל איזה כתר מתקינים לו ומאילו חומרים, והנ"ל גם צריך להיות רשום בכרטיס המטופל. לגבי איך תדע - קודם כל תקבל הסבר ואם לא תשאל. שנית, זירקוניה ועליה חרסינה - בדר"כ מודדים בשני שלבים. קודם את הזירקוניה, ומחזירים למעבדה, ואח"כ את החרסינה. מונוליטית - מדידה אחת ברוב המקרים.

לגבי צבע ושקיפות - שוב - תלוי מהי הזמנת הרופא והחומרים במעבדה.

לגבי ליטושים, התאמות סופיות בפה, בדיקת סגר וכולי - לא משנה באיזה חומר עושים, תמיד אלו השלבים הסופיים לפני ההדבקה והסיום.

ציטוט

ד"ר גיא וולפין שלום,

תודה על תשובתך המהירה.

1. אתה "מבצע כמעט תמיד רק זירקוניה מונוליטית בשיניים אחוריות וזירקוניה עם חרסינה בשיניים קדמיות", כדבריך. מדוע? מדוע כתר מזירקוניה מונוליטית פחות מתאים לשן קדמית? זה עניין אסתטי או תפקודי או סיבה אחרת?

2. כתר מזירקוניה מונוליטית, אחרי חריטה ולפני צביעה וגלזורה, הוא שקוף, במידה כזאת או אחרת, או אטום?

3. איך מזהים שכתר כנ"ל, אחרי חריטה ולפני צביעה וגלזורה, הוא מזירקוניה מונוליטית או מ- E-MAX? האם ההבדל הוא בשקיפות, כן או לא, והאם יש הבדלים אחרים גלוים לעין?

ציטוט

1. אם מדובר בכתר בודד בשן קדמית, רק צביעה אישית של החרסינה בידי טכנאי אומן תביא לתוצאה שהיא זהה או כמעט זהה לשאר השיניים הטבעיות, ועל כן זירקוניה מונוליטית לא מספיק אסתטית למצב זה, לדעתי

2. יש זירקוניות מונוליטיות אטומות, שהאפקט עליהן מושג בצביעה, יש כאלו שמראש מכילות הרכב צבעים שנקבע בדרות שונות של שקיפות. הרופא מזמין מהמעבדה את החומר המועדף עליו בהתאם למצב

3. כאמור יש גם מונוליטיות בדרגות שונות של שקיפות, ואז לא ניתן למעשה להבדיל ביניהן לבין e-max

התחברות

בודק...