פורום
ניווט בפורום

סתימות

ציטוט

לפי הבנתי, החומר של סתימות קומפוזיט הוא חומר מסוכן. למרות זאת, האם בכמויות הקטנות שמשתמשים בו לסתימות הוא עלול לעשות נזק או שאין לו באמת השפעה מוחשית למרות שהחומר עצמו נחשב מסוכן? לגבי טיפולי שורש, הבנתי שמכניסים בתעלות חומר שנקרא פוג׳י שהוא גם שרף ודבק אם הבנתי נכון, האם הוא מסוכן בגוף? האם זה יותר קריטי בגלל שהוא בתוך תעלות השן? האם יש סיבה לדאגה מכל הדברים האלו?

ציטוט

לא יודע כיצד החלטת שחומר קומפוזיט או אחר הוא מסוכן - הסכנה היחידה היא אם יש אלרגיה לאנשים לחומר מסויים.  אפילו לגבי אמלגם, חומר מתכתי שמכיל כספית ובמדיונות רבות בעולם כבר הוצא מהחוק - יש בישראל עדיין מחלוקת אם הוא מסוכן או לא... לגבי תור החומרים והתרופות והחלטות באילו חומרים להשתמש - לא אכנס איתך לדיון שגם באינספור הרצאות וכנסים רפואיים לא מגיעים למסקנות כפי שאתה החלטת.

ציטוט

אני לא רופא שיניים ואת כל המידע הבאתי מהאינטרנט. לא קבעתי אף דבר שכתבתי אלא ביססתי על דברים שקראתי ורציתי לשאול רופא באופן אישי. קראתי שסתימות הקומפוזיט מכילות שרף עצים וחומר פלסטי או משהו כזה שנקרא ביספנול שנאסר לשימוש בבקבוקי תינוקות והוא משמש כדבק ושהוא מפריש בתוך הפב חומרים רעילים. לגבי חומר הפוג׳י הבנתי שגם הוא דבק וקראתי על מקרה של אישה שאצלה הוא הפריש חומר שנקרא יודופורם והיא נאלצה לטפל בזה ורציתי לדעת אם זה חומר מסוכן. לגבי סתימות האמלגם, האם לדעתך הן מהוות סכנה?

ציטוט

כאמור הסכנה היחידה היא אם יש אלרגיה לאנשים לחומר מסויים. לגבי אמלגם, אני לא משתמש בו כבר כ18 שנים, אבל כאמור דעתי האישית לא קובעת אלא עמדת משרד הבריאות, וגם כאן יש עמדות שונות ברחבי העולם, ויש רופאי שיניים רבים שעדיין נשבעים שאמלגם הוא החומר הטוב ביותר לסתימות אחוריות

התחברות

בודק...