פורום
ניווט בפורום

דימום בצחצוח

ציטוט

ערב טוב דוקטור,

אני בן 22 ובשלושת השבועות האחרונים ישנו דימום כזה או אחר במהלך הצחצוח. הדימום בצחצוח הוא בכמה מוקדים שונים. בחניכיים התחתונות נראה ששכבת החניכיים בחיבור עם השן אדמדם ו"נפול" לעומת השן הסימטרית לה. בחניכיים העליוניות ישנו כיב בגודל בינוני בחניכיים מעל השיניים בחלק העליון בצד ימין והוא שם שלושה ימים. הוא לא שורף כשאוכלים קטשופ למשל אבל כן כואב בצחצוח.

מודה שמאז שחרורי מצה"ל ושהייתי בבית פחות הקפדתי על צחצוח תדיר של השיניים אלא לקראת מפגשים חברתיים. הלכתי לרופאת שיניים של כללית סמייל והיא אמרה שאכן יש דלקת חניכיים ושיש לצחצח עם משחת שיניים רפואית ולכן קניתי את פרדונטונקס. מעבר לכך אני צריך ניקוי אבנית שניתן לראות שהצטבר באחורי השיניים התחתונות בחודשים האחרונים. האורוטודנט שלי אמר לי על כך לפני חודשיים. אני נוטה להצטברות אבנית די מהר לצערי.

בשבועיים האחרונים אני מקפיד לצחצח 3 פעמים ביום עם מברשת שיניים חשמלית של אורל בי, עם משחת השיניים הרפואית של חברת gsk פרודונטקס, מגרגר במשך דקה את הפה עם מים פושרים מומלחים עם כפית מלח, ואחר כך פעמיים ביום בבוקר ובערב גם מי פה מגורגרים בפה במשך דקה. עם זאת עד כה עדיין יש דימום קל בצחצוח, ישנו הכיב שפתאום הצטרף בעיצומו של צחצוח קפדני מצדי וגם ישנו החלק של חיבור החניכיים עם השן שמורגש מוחלש ואדמדם לעומת הסימטרי שלו.

כבר קבעתי תור לניקוי אבנית ליום שני, אבל אני מתוסכל שאין בלימה של דלקת החניכיים כבר תקופה ממושכת שכן לא היה לי אורך כזה עד כה. האם יש סיבה לחשוש ממשהו מסוכן?

תודה רבה על הזמן שלך.

ציטוט

מצד אחד אתה כותב שאתה מתוסכל, מצד שני אתה מספר שאתה בעצם זמן ממושך מזניח, לא מצחצח ולא הולך לניקוי והסרת אבנית לאורך זמן. האבנית הם מצבורי החיידקים שנצמדו לשיניים ולחניכיים בגלל שלא צחצחת. בלי להסיר אותם בצורה יסודית ובלי למנוע את חזרתם לא יתרפאו החניכיים, בדיוק כמו שבכל מקום אחר בגוף אן יהיה זיהום חיידקי הוא לא ייפתר בלי סילוק מקור הזיהום.

כדאי לך לקרוא קצת על דלקות חניכיים ועל הטיפול בהן

לגבי כיב - אינני יודע לאבחן באינטרנט, ייתכן וזה קשור לדלקות החניכיים שלך וייתכן לבעייה אחרת, זו אבחנה שרק הרופא האישי יכול לבצע

התחברות

בודק...