פורום
ניווט בפורום

חור בשן 32

ציטוט

יש לי חור בשן מספר 32 ( אם אני לא טועה זו שן תחתונה משמאל לשתי השיניים האמצעיות). החור ממוקם מאחורה כמילימטר מעל החניכיים. כמה האיזור הזה קרוב למוך השן? החור לא עמוק גם לפי הרופא ויש שחור קצת ליד. יכול להיות שהשחור הזה זו עששת מבפנים? האם יכול להיות שהחור יותר גרוע למרות שהוא לא עמוק או שעששת לא תתקדם פנימה אל תוך השן כל עוד החור לא עמוק יותר?האם החלק התחתון של השן מאחורה קרוב אל מוך השן וההבדל בין חור קטן לבין צורך בטיפול שורש בשן זו הוא דק?
נקבע לי תור רק לקבוע הבא ואני מודאג מטיפול שורש

ציטוט

לגבי המיקם עששת בצוואר השן היא באיזור דק יותר של הדנטין והאמאייל, ועל כן התקדמות של חיידקים אל העצב הינה מסוכנת יותר מאשר באיזו בו הדנטין והאמאייל עבים. במיקום הזה גם קשה לקבוע ברנטגן כמה החיידקים כבר קרובים לעצב, והבדיקה הקלינית שעברת היא מאוד חשובה. הרופא קבע לך תור כבר לעוד שבוע, זה מאוד קרוב ואין סיבה מיוחדת לדאגה. 

ציטוט

אתמול היו לי כאבים חלשים בשן שהלכו וחזרו ומאז לא חזרו ועכשיו הכל רגיל. השאלה אם זה קריטי ועוד שבוע זה מעט זמן בהתחשב בזה שכבר היו לי קצת כאבים?

ציטוט

אני לא יודע לאבחן דרך האינטרנט. מצב כזה סביר מאוד להניח שאין זו דלקת בעצב השן.  

ציטוט

החור שיש בשן נראה לעין כלומר אינו מאוד עמוק אלא כמו בור קטן. לידו יש שחור. אני מניח שהשחור הוא העששת. האם למרות שהחור אינו עמוק , יכול להיות תאורטית המתב גרוע יותר צהחור עצמו כי למרות שהחור אינו עמוק, העששת כבר מתקדמת אל כיוון העצב? האם הכאבים החלשים שהרגשתי ונעלמו לא מעידים על הגעה אל מוך השן? והאם זה לא מצב שבו מוך השן כבר קיבל נמק ובגלל זה אני לא מרגיש כאבים עכשיו? או שהגעה אל מוך השן ונמק בו בהכרח מלווים בכאבים חדים?

ציטוט

השאלות שלך לגיטימיות אבל אין אף רופא בעולם שיוכל לנחש מה המצב במדוייק אצלך. אלו שאלות שיתבררו תוך כדי הטיפוטל, אם כי רוב הסיכויים שאת לא במצב של דלקת בעצב או נמק 

התחברות

בודק...