פורום
ניווט בפורום

כאבים בשן עם כתר

ציטוט

לפני כ 4 שנים עברתי טיפול שורש בשן טוחנת עליונה בצד שמאל. הטיפול עב3 בהצלחה ללא סיבוכים מיוחדים ובוצע מבנה וכתר חרסינה.
בשנה האחרונה ישנם כאבים שהתידות שלהם הולכת ועולה בשן זו בנקישה על השן או לאחר אכילה בצד זה אך לא במהלך הלעיסה.
ביקור אצל מספר רופאי שיניים ואינספור צילומים העלה שאין בעיה בשן אך הכאבים נמשכים עם הפוגות מידי פעם לכמה ימים או שבועות.
אציין כי ישנה בעיה של חריקת שיניים.
האם יש צורך בבדיקה נוספת מעבר לצילומים רגילים שבוצעו (פנורמי, סטאטוס, נשך)?
האם ייתכן שהכאב נובע מרגישות בחניכיים או כתוצאה מהחריקה?

ציטוט

היי. אני מסתובבת כבר שנה עם כאב בשן עם טיפול שורש שאף צילום רנטגן והמוני רופאים- מומחים ורופאי שיניים כללים- לפחות 7 במספר - לא אבחנו שום בעיה. אבל סוף סוף רופא אחד חכם שלח אותי לבדיקת סיטי ושם נראתה דלקת שכאמור לא נראתה בשום צילום רגיל. אין לי מושג כמובן אם במקרה שלך זה מה שצריך לעשות, אבל המצב מזכיר את שלי יותר מדיי ולכן הרשיתי לעצמי להגיב. בהצלחה.

ציטוט

הבעיה שהייתי אצל כל כך הרבה רופאים וכולם דחו עד את הטענה שלי על הסף עד כה. מעולם לא הוצע לי צילום סיטי או לגשת למומחה/ית לטיפול שורש.
לקחתי לתשומת ליבי ואקבע תור בהקדם.
לא ברור לי למה לא היה במשך כל הזמן הזה צדיק אחד בסדום שיכול היה לחסוך ממני את כל הכאב.
הרי בתור מטופל/ת זכות ההחלטה היא שלי אם לגשת לבצע טיפול כזה או אחר, במקרה הכי גרוע היו מסירים את הכתר ומגלים שהכל תקין לפחות.

תודה רבה רבה

ציטוט

בדרך כלל אני לא מאשר העלאת תגובות לפורום הזה ובוודאי מאנשים שאינם רופאים, אבל התגובה שלך מתאימה בול למה שרשמתי - תעלה שלא אותרה בצילום רגיל או במיכשור רגיל וכך גרמה להמשך הדלקת והכאבים. תודה שחלקת איתנו את הנ"ל

ציטוט

לא אוכל לאבחן במקצועיות באינטרנט, אך יש לשקול מצב שאחת מהתעלות בשן לא טופלה או לא נאטמה בטיפול השורש המקורי, ו/או מצב של היווצרות סדק בעקבות חריקת השיניים. במקביל כמובן יש לשלול מצב של דלקות חניכיים, או עששת מתחת לכתר. 

ציטוט

האחר לאחר כל כך הרבה צילומים לא ניתן היה לאבחן בשלב זה סדק או תעלה שלא טופלה?
האם שן שעברה טיפול שורש לפני לא מעט זמן אמורה לכאוב בכלל??

ציטוט

הסברתי בתשובה הראשונה. ייתכנו מספר מצבים ולמשל אם אחת התעלות לא אותרה ולא טופלה - זה יכול לקרות. זו לא אבחנה, אלא הסבר אפשרי, ויש עוד אופציות כאמור בתשובתי. כדי לקבל איבחון מדוייק עליך לחזור לרופא האישי שלך או שישלח להתייעצות עם מומחה לטיפולי שורש 

התחברות

בודק...