פורום
ניווט בפורום

קופת חולים

ציטוט

יש לי תור לסתימות בקופת חולים מכבי דנט אצ ל רופא מסויים שנבדקתי אצלו. אני מאוד חושש בכללי נטיפול בקופת חולים, חושש שבביצוע הסתימה הוא יוריד יותר מדי חומר שן, יותר ממה שנחוץ בשן הספציפית. אין לי דרך לברר עליו, אני לא יודע מה שמו המלא והשם שאני יודע(משפחה/פרטי) לא מביא תוצאות בגוגל. הוא גם הראה די צעיר. המזכירה טוענת שהוא אחד הרופאים הבכירים ואמרו שההתמחות שלו היא שיקום פה. מה עליי לעשות? איך אמצע פרטים וחוות דעת עליו? האם ״לזרום״ עם זה? שאלה נוספת ועיקרית, הוא רשם בתוכנית שיש 8 סתימות, שחלקן רק קטנות בין השיניים. יש לי שני חורים עיקריים ונחוצים והשאר לא דחופים. כשדיברתי עם המזכירה היא אמרה שצריך לבנות צוכנית טיפות ארוכה. האם באמצע הטיפול או לקראת הטיפול אני יכול להחליט שאני מעוניין רק בשתי הסתימות הדחופות?

ציטוט

ראשית יש רופאים מעולים בפרטי אך גם בקופ"ח. ויש רופאים גרועים בפרטי אך גם בקופ"ח. על כן העובדה שרופא עובד בפרטי או בקופ"ח אין מעיד על איכותו או טיבו. 

לגבי מידע על הרופא המטפל - כל רופא רשום באתר משרד הבריאות וכן אם יש לו התמחות גם זו רשומה. אם אין הרופא רשום כמומחה ואין לו התמחות ובמקביל המזכירות טענו שהוא מומחה - זו הטעייה ועבירה על החוק. אך כדאי לבדוק היטב לפני שמחליטים שכך נעשה. 

לגבי תוכנית טיפול - הרופא חייב לרשום את כל ממצאיו והמלצותיו, להסבירם למטופל כולל צורת הטיפול, יתרונות / חסרונות / סכנות על פני טיפול אחר או חוסר טיפול, וגם לתעד ולקבל את הבנת המטופל והסכמתו לטיפול. תהליך זה נקרא "קבלת הסכמה מדעת". אתה יכול להחליט שאתה מסרב לחלק מהטיפול, אך עליך להבין שבמשך הזמן חורים שהיו קטנים וקלים לטיפול רק יגדלו והמצב רק יחמיר (והעלויות ג תגדלנה). על כן אם יש לבטים כדאי להתייעץ שוב עם הרופא האישי 

ציטוט

ידוע פי רק שקוראים לו דוקטורXXXX. בחיפוש השם לא עולה. עולה תוצאה של בחורה והרופא הינו בחור. זו מרפאת מכבי דנט ולא נשמע לי הגיוני שיעסיקו רופא שאינו מוסמך והוד יגידו שהוא אחד הרופאים הבכירים. אני אובד עצות והתור נקבע ליום ראשון הקרוב

ציטוט

לא אמרתי שהרופא לא מוסמך. למעשה אין מצב שרופא לא מוסמך יעבוד במדינה וזה יהיה חוקי. אמרתי שאת עניין ההתמחות אפשר לבדוק ואתה לא צריך להיות אובד עצות. רק להתאמץ יותר. לקחת במדוייק את השם הפרטי ושם המשפחה של הרופא ולבדוק. אתה יכול לבקש גם את מספר הרישיון, ומספר רישיון מומחה (אם יש התמחות).

התחברות

בודק...