פורום
ניווט בפורום

כתר זירקוניה

ציטוט

לשן 24, לאחר טיפול שורש ומבנה הציע הרופא כתר זירקוניה. אלא שהבנתי שיש שלוש רמות, זירקוניה שהיא ממש המינרל שעולה איזה 1800 שקלים, כתר זירקוניה אחר שעולה 1600 שקלים וכתר חרסינה שעולה 800 שקלים (אלו המחירים לאחר הנחה של הקופה שלי, רק לשם כתיבת ההבדלים).
האפשרות שהרופא נתן זה האפשרות השנייה (מה שעולה 1600 שקלים) והשלישית, כמובן תלוי ביכולת לשלם- ברשותך ד"ר יש לי 2 שאלות:

1. למה הוא לא הציע לי את האפשרות של ה-1800 שקלים, המינרל ממש- לא הבנתי גם מה ההבדל בינו ל-1600 שקלים?

2. האם בכל מדד כתר זרקוניה עדיף מכתר חרסינה, מלבד כמובן עניין העלות הגבוהה והאם בעייתי לשים אותו ליד כתרים של חרסינה (מתכת עם חרסינה)- זה מה שיש לי ליד שן 24? תודה רבה.

ציטוט

יש סוגים שונים של זירקוניה, וגם הטכניקה משתנה לעיתים - למשל כתר זירקוניה טהורה (מונוליטית) או זירקוניה בתור בסיס (במקום המתכת) ועליה החרסינה, יש כתרים מזירקוניה שמבוצעים במעבדות מאוד איכותיות וזירקוניה איכותית מאוד, ויש זירקוניות פחות איכותיות.

מה הרופא מציע, למה ואם זה יתאים לך - עליך לשאול אותו.  

לגבי מחירים של קופ"ח או מרפאות פרטיות - כלל איני מתייחס בפורום

ציטוט

כי רשמת שזרקוניה מונוליטית מתאימה לשיניים אחוריות, למה היא לא מתאימה נניח לשן 24, שהיא לא אחורית?

ציטוט

24 היא בהחלט שן אחורית בהגדרה, אבל גם רואים אותה בחיוך, כך שבאסתטיקה יתכן שיחשיבו אותה כשן קדמית. כך או כך, היא בהחלט מתאימה לזירקוניה מונוליטית אך גם לזירקוניה עם ציוי חרסינה . ולמחירים איני מתייחס 

ציטוט

הצבע של זרקוניה מונוליטית ממש בולט על רקע שאר השיניים שהוא מפריע עד כדי כך לאסטיקה, אם אנחנו ממשיכים לדבר על שן 24? אולי יש תמונה של הצבע? (גם השיניים שלי לא בדיוק לבנות, טיפה צהבהבות מלידה).

ציטוט

אין הבדלים בצבעים, יש סקאלת צבעים שממנה בוחרים. אם יש צבע שיניים מאוד שונה מאלו שבסקאלת הצבעים  או מבנה מאוד מיוחד  וכולי, מומלץ לבצע צביעה אישית במעבדה עם טכנאי חרסינה בדרגת אמן, ואז בוודאי שאין הבדל בין צביעת זירקוניה וחרסינה לעומת צביעת זירקוניה מונוליטית. רק שאיני חושב שזה שירות שניתן בקופ"ח או במעבדות שעובדות עם קופ"ח.

ציטוט

זאת אומרת, למה לא לקחת את כתר הזירקוניה החזק ולשים בכל מקום בפה אם יש שליטה על הצבעים?

ציטוט

למשל כאשר יש שן בודדת קדמית שצריכה כתר בין מספר שיניים טבעיות, אין ספק שזירקוניה ומעליה חרסינה היא הבחירה של רוב הרופאים. כאשר מדובר בשן צדדית כמו 24, לטעמי שיקול החוזק מכריע כאן ברוב המקרים

ציטוט

מי בדיוק לוקח בשיקול את עניין הצבע- זאת אומרת האם הרופא מצלם למעבדה את צבע השיניים כך שהם יתאימו לו את הצבע? הרי יש כל כך הרבה גוונים, יש כאלו עם שיניים צהובות מעישון (לא המקרה שלי...). אני מבין שהמידע על מבנה הפה מועבר לטכנאי השיניים לשם יצירת כתר מתאים, אבל מה עם הצבע?
ועוד שאלה- האם מתחשבים בכל מבנה הפה כולו בביצוע הכתר?
שוב תודה רבה על כל העזרה והתשובות.

ציטוט

ברוב המקרים ובמיוחד בשיניים האחוריות בוחרים צבע מסקלאת צבעים שיש לנו במרפאה. בשיניים קדמיות ובמיוחד בכתר בודד יש רופאים שמעדיפים שהטכנאי יראה את הצבע של השיניים בעצמו וירשום לעצמו את הסקיצה והאפקטים שהוא ירצה להשתמש, בכדי לתת לכתר מראה הומוגני ואסתטי ביחד עם האחרות 

התחברות

בודק...