פורום
ניווט בפורום

כיפוי מוך

ציטוט

שלום דר' וולפין,
בן 35. עברתי כיפוי מוך ישיר לפני כחצי שנה בשן מלתעה עליונה. לא היו כאבים לפני כן בשן, גם לא באכילה על אף שהחור היה עמוק. כרגע השן ללא כאבים באופן כללי. אבל אם אני אוכל בשר או פיצוחים, במיוחד אם אני אוכל יומיים שלושה ברצף (או כל מאכל שגורם לשן להתאמץ עם הרבה לעיסות) אז יש איזשהו כאב. נותר כאב עמום כשלושים שעות ואחר כך אין כאבים. לפעמים כשאני קם משינה כבר אין כאב. כשיש כאב, הכאב הוא גם בחניכיים מבפנים ומבחוץ בקרבת השן. זהו המצב בשלושת החודשים האחרונים. הכאב קורה לי בממוצע אחת לשבועיים.
באופן כללי אין רגישות לחום בשן. קיימת מעט רגישות לקור (לא מפריע לי).
האם מהניסיון שלך עוד צפוי שיפור? האם זה מראה שכיפוי המוך הצליח? האם זה מראה על צורך בטיפול שורש? עוד כמה זמן ניתן יהיה לדעת האם הכיפוי הצליח וכיצד?
תודה רבה!

ציטוט

כיפוי מוך הוא טיפול נפלא ולעיתים "מציל" שן עם חור עמוק מאוד כמו שהיה אצלך מטיפול שורש. אחד האפקטים שיש לחומרים שמניחים בתהליך הוא עידוד הרחקת העצב מהמקום העמוק ביותר והיווצרות דנטין חדש ("דנטין תיקוני"). זה תהליך שהגוף יודע לעשות לבד, אבל בהשפעת כיפוי המוך הוא מהיר יותר ויעיל יותר. תקופת ההחלמה בהחלט ייתכנו מצבי רגישות כפי שאתה מתאר, אך כל עוד אין דלקת בעצב והחמרה של הכאבים המצב בהחלט אופטימי. כדאי להיות במעקב עם הרופא האישי כמובן. 

התחברות

בודק...