פורום
ניווט בפורום

צחצוח ושימוש במי פה

ציטוט

שלום
שאלות שלדעתי רלוונטיות להרבה אנשים:
אני מוצאת את עצמי מבולבלת מבין עצות סותרות כולל מרופאים שונים עם דעות שונות. מצחצחים לפני ארוחת בוקר או אחרי? יצא לי לקרוא באינטרנט שיש לחכות 30 דקות לאחר ארוחת בוקר לפני הצחצוח בגלל שלאחרי האוכל שיניים מוחלשות או משהו כזה- מה שלא מציאותי בכל אופן בלחץ הזמנים של הבוקר....

ושאלה נוספת לגבי מי פה- רופא שלי כלל לא מאמין בתועלת של מי פה. רופא קודם שלי המליץ על מי פה קולגייט, ואנשים שאני מדברת איתם ממליצים על מי פה שונים- לאחרונה קיבלתי המלצה להשתמש במי פה דקפינול מעמיתה לעבודה. השאלה אם ניתן וצריך להשתמש קבוע?

לשאלת המצב הפה שלי- אז אני מלכה בכבוד- עם הרבה כתרים וגשרים ולפעמים גם דלקות חניכיים. לאחרונה רופא המליץ להשתמש במכשיר סילונית שאותו קניתי והתחלתי להשתמש. האם זה אמור להחליף חוטים? או שצריך גם וגם?

אני פשוט צריכה קצת סדר בדברים
תודה מראש ויום טוב. נטליה

ציטוט

שאלות טובות. אתחיל בכך שאין אמת אחת חד משמעית, ומותר שלרופאים שונים תהיינה דיעות שונות בנושאים שונים. 

סילונית - בשום אופן לא במקום מברשת או חוט דנטלי, אלא רק כתוספת. במיוחד אם יש לך הרבה כתרים כדברייך. זרם של מים אינו מספיק לסלק חיידקים בדיוק כמו שלא היית מסתפקת בשטיפת מחבת במים בלבד אלא מקרצפת עם סקוטש וסבון כלים (לאחר טיגון שניצלים למשל). לגבי ארוחת בוקר - לדעתי לצחצח לאחר ארוחת הבוקר ולא לפניה. כדאי לחכות מספר דקות כי הרוק מנטרל חלק מהחומצות שנילוות לכל ארוחה. לגבי שטיפות הפה - כאן באמת אין שטיפה אחת שהיא יותר טובה מהשנייה, למעט מקרים ספציפיים עם מטרה ספציפית - למשל לטיפול בדלקת חניכיים או לטיפול ברגישות בשיניים, או לטיפול ביובש פה. יש גם רופאים שחושבים שהשטיפה מיותרת, ויש רופאים שבהחלט ממליצים עליה ובמיוחד אם יש בשטיפה פלואוריד. 

עצות נוספות לגבי צחצוח שיניים אפשר לקרוא כאן

התחברות

בודק...