פורום
ניווט בפורום

2 שאלות בעניין ניקוי וטיפולי שיניים

ציטוט

שלום ד"ר גיא, ראשית תודה על המענה הסבלני ומאיר העיניים שלך לכל השאלות.
אני פונה אליך עם 2 שאלות אחת עבורי ואחת עבור בן זוגי:
(1) בעקבות ביקור אצל שיננית, רציתי להתעניין האם ניקוי שכולל שימוש במכשיר האולטראסוני ללא ניקוי במכשירים הידניים לאחר מכן הוא יסודי מספיק?
(2) בן זוגי מתקשה מאד בהגעה לטיפול שיניים, הוא באמצע שנות השלושים ולא ביקר במרפאת שיניים כ 15 שנה. מצבו הדנטלי רע מאד, הוא סובל מכאבי שיניים שבאים וחולפים, אך בעיקר מדלקת חניכיים חריפה, יש לו דימומים משמעותיים בכל צחצוח, וגם תוך כדי אכילה. בזמן האחרון גם התחיל ריח לא נעים מהפה, והוא מנסה להעביר אותו בעזרת לעיסת מסטיקים מנטה. פעמיים נקבע תור לרופא שיניים, אך כמה שעות לפני הטיפול הוא ביטל את התורים, כך שהיינו צריכים גם לשלם על ביטול תור באיחור.. איך ניתן להרגיע אותו על מנת שיגיע לטיפול הנדרש. הוא מציין שהוא בעיקר מתבייש ממצב הפה, ומתקשה להתגבר על מחסום זה.. אודה לעצות שלך שאולי יקדמו אותו לטיפול. מוכרחה לציין שמדובר בבן אדם מאד מאד אינטליגנטי, ורק בנושא של טיפול שיניים הוא לא מצליח להתגבר שכלית..תודה!

ציטוט

תודה על דברייך  

לגבי ניקוי - מכיוון שהמיכשור האולטראסוני אינו מגיע לכל פינה ופינה ובוודאי גם אין יכולת לחוש כמו שחשים עם מכשיר ידני, אני תמיד ממליץ לבצע לאחריו גם ניקוי עם מיכשור ידני (נקרא "קיורטה" ו/או "סקיילר"), שחודר בעומק ובעדינות וגם מאפשר תחושה ידנית אם יש עוד משקעי חיידקים ואבנית באיזורים שונים. כמו כן לטעמי כל טיפול של שיננית צריך גם לקבל הדרכה בשיטות צחצוח נכונות והיגיינה אוראלית.

לגבי בן זוגך ודנטופוביה- יש כמה עצות בסיסיות במאמר כאן: 

פחד מטיפולי שיניים: כיצד להתמודד עם חרדה דנטלית?

 

 החלק החשוב ביותר הוא למצוא רופא שאיתו תהיה לו תחושת ביטחון, של מקצועיות במקביל לסבלנות. עדיף תמיד ללכת לרופא שיניים כזה מאשר לזחול אליו באמצע הלילה עם מצב חירום... וגרוע מכך - לזחול באמצע הלילה לרופא שאינך מכיר ....

התחברות

בודק...