פורום
ניווט בפורום

שתל לעומת טיפול שורש

ציטוט

קראתי על טיפולי שורש והבנתי שבעצם נשארת עצם מתה בתוך הפה שכמובן עלולה להירקב ולצבור חיידקים ובגדול-איבר מת בתוך הפה. זה נשמע לי מאוד לא בריאותי לעבור תהליך של טיפול שורש, די הזדעזעתי אפילו מזה. תיאורטית, עדיף לעשות טיפול שורש או לעקור את השן המתה ולעשות השתלה? מבחינה בריאותית

ציטוט

אתה ממש טועה בהבנה שלך של העובדות והמציאות. להציל שן מעקירה גם אם היה בה חור גדול והיה צריך לבצע טיפול שורש, הרי שלאחר מכן היא צפוייה לשרוד ברוב המקרים שנים רבות בפה, בדר"כ עם כתר עליה. היא ממש לא איבר מת ותשמש אותך עוד ועוד. יתרה מכך, החיבור של שן כזו אל עצם הלסת הוא חיבור איכותי בהרבה מאשר החיבור של שתל לעצם הלסת . חשוב להבין גם ששתלים לא חזיקו מעמד "לכל החיים" כפי שבטעות חושבים מטופלים, וכפי שלצערי חלק מרופאי השיניים מעודדים בקלות מדי השתלות, לטעמי.

אז מתי כן לעקור ולבצע השתלה?  באופן כללי - אם השן מוגדרת "אבודה" בעיני הרופא, דהיינו אין סיכוי להציל אותה גם אם יבצעו טיפול שורש וכתר, למשל בגלל ריקבון עמוק מדי, או ניידות ומחלת חניכיים ממושכת, או סדק בשורש השן.

אלו כמובן עצות כלליות - למצבך האישי והמלצות לגביך - פנה כמובן לרופא האישי שלך

טיפולי שורש, מבנים וכתרים

שתלים ברפואת שיניים

 

 

 

 

ציטוט

הכוונה שלי באיבר מת היא שהשן עצמה בעצם אינה חיה, היא קיימת וכמובן תשמש בלעיסה אך אינה מקבלת זרימת דם ובעצם סוג של איבר מת בתוך הפה, וכמובן שתשמש אותי כל עוד היא בפה שלי. מה שהרתיע אותי היא המחשבה שיש לי בעצם איבר מת בתוך הפה, וזה לא סותר את העובדה שהוא פונקציונלי.
עקב כך, לפי הבנתי השן תירקב תוך זמן ותצבור חיידקים מעצם היותה שן מתה.
בעצם התהייה שלי כאדם שאינו עוסק ברפואה וחא יודע את הדברים לעומקם, האם לא עדיף מבחינה בריאותית להיפטר מאיבר שהוא בעצם מת ?
שאלה נוספת לגבי שתלים אם כבר ציינת את העבודה שהם אינם עמידים, האם אי עמידותם תבוא לידי ביטוי בכך שייפלו באופן פתאומי או שפשוט יהיה צורך להחליפם?

ציטוט

השן בפירוש אינה מתה, כל הרקמות שמחברות אותה לעצמות הלסת (=פריודנוטיום) כולל סיבי חניכיים, כלי דם ועיצבוב - כולם מתפקדים שנים רבות וארוכות, בעוד שבשתל אין איברים אלו, והוא למעשה הברגה של בורג טיטניום אל עצם הלסת. אם הכתר שיבוצע עליה מדוייק וטוב, אין סיבה לחשוש, ומצב זה עדיף ורק במצב של עקירה ללא אלטרנטיבה אחרת מומלץ יהיה לעבור לשתל. לגבי כשלון שתלים - בגלל היגיינה אוראלית לקוייה, היעלמות עצם לסת, דלקות וכולי - יהיה צורך בהוצאת השתל, השתלת עצם ברוב המקרים, המתנה להלחלמה וביצוע מחדש של הכל - השתלה, מדידות וכתר חדש. אם השתל הוא חלק מסט של שתלים וכתרים - מסובך עוד יותר.

התחברות

בודק...