פורום
ניווט בפורום

חריקת שיניים

ציטוט

שלום,

כבר תקופה שמתי לב שיש לי קליקים כשאני מזיז את הלסת, שיניים שאני שם לב שמתקצרות מלמטה, כאבי ראש ולסת, ואף קווים בולטים שנראים כמו קמטים שמתחילים מצד האף ועד סוף השפה העליונה, מה שלא נראה לי הגיוני כיוון שאני לא בגיל של התחלת קמטים. מציין גם שכל התסמינים הללו מתחזקים כשאני קם משינה.

אני בטוח שאני חורק שיניים בעיקר בזמן שינה, כשזה מתבצע ביום יש לי יותר מודעות ואני יכול להפסיק אך כשאני חורק בזמן שינה איני יכול להפסיק.
איך ניתן להפסיק את התופעה? והאם ניתן לטפל בנזק שנעשה?

ציטוט

כל הסימנים שתיארת תואמים להפליא מצב של חריקות שיניים ובעיקר מתוך שינה (=ברוקסיזם). על התופעה ועל דרכים לטיפול תוכל לקרוא כאן:

חריקת שיניים (ברוקסיזם) ושחיקה, הרגלים מזיקים וכאבי פנים ולסתות

ציטוט
ציטוט

הקישור עובד מצויין. אולי יש לך חוסם חלונות קופצים, אולי תנסה דפדפן אחר מזה שאתה גולש בו כעת

https://www.ida.org.il/95276/243067

ציטוט

מכיוון שאני בטוח שיש לי את כל התסמינים לחריקת שיניים, בעיקר בלילה, איפה ניתן להשיג סד לילה? האם ניתן להשיג ברשתות הפארם השונות?

קראתי גם בקישור ששלחת שבמצבים חמורים עקב התקצרות השיניים נוצרים קמטים וקפלים בזווית הפה ואכן שמתי לב לקמטים וקפלים אלה וגם להפיכת השפתיים לפחות בשרניות וכניסתן פנימה, האם זה נזק בלתי הפיך?

ציטוט

סד לילה לא "משיגים", אלא מבצעים במרפאה ועם רופא שיניים שמטפל בחריקות שיניים. עדיפות לרופא שיניים חבר האירגון לכאבי פנים ולסתות. במידה ויש פגיעה משמעותית בגובה השיניים ו/או חוזקן/שלמותן, יהיה צורך גם בביצוע שיקום הפה בהתאם

התחברות

בודק...