פורום
ניווט בפורום

כתר לילד בן תשע

ציטוט

היי. הבן שלי, ילד בן תשע עבר היום טיפול שורש בשן חלבית 74. בסיום טיפול השורש ראיתי שהיא מתכוננת לשים לו מין כתר כסוף, התנגדתי וביקשתי משהו יותר אסתתטי, הרופאה(כנראה בהתאם לנהלים במרפאה שהיא ציבורית ולא פרטית...)אמרה שאין כתר לבן או סתימה לבנה לילדים, וטענה בבטחון שאתר מתגת הוא הכי בריא לילדים כי הוא גמיש ואינו פוגע בצמיחת השיניים הקבועות(?) זה היה תמוה בעיניי אך היא התעקשה, ביקשתי אפילו לשלם מחיר יותר גבוה על מנת שזה יראה יותר טוב. לאחר מעשה התייעצתי עם רופאה פרטית בטלפון שאמרה שיכלו לשים סתימה לבנה מיוחדת.
שאלותיי הן:
1.האם באמת כתר מתכת הוא מומלץ מבחינת התפתחות השיניים הקבועות בעתיד?
2. האם לא היה אפשר לצע טיפול שורש ועליו סתימה לבנה? כשהשן לא היתה שבורה?
3. האם כתר הוא לא פשוט קרקע פורה לחיידקים ודלקת וחלילה לעקירה בעתיד?
4- השאלה החשובה ביותר האם יש לי אפשרות מבחינה רפואית וטכנית לגשת לרופא פרטי שיוריד את הכתר ויעשה סתימה לבנה עמוקה(כפי שרופאה פרטית אמרה לי רק לאחר מעשה)?
ממש בלחץ והילד ממש מבואס ואומר שזה לא נוח לו וקשה לו שזה בפה.....
אשמח לתשובה בהקדם . על מנת שאדע מה כדאי לי לעשות.. תודה רבה רבה ושנה טןבה ומבורכת!!!

ציטוט

שאלת לגבי מצב השן ולגבי אפשרויות טיפול שונות בו ואם היה אפשר לעשות משהו אחר. התשובה פשוטה - אין לי כל דרך לדעת מהאינטרנט מהי האבחנה, מה הטיפול שבוצע, ומה אפשר לעשות אחרת. גם היעוץ שקיבלת דרך הטלפון אינו מספק והוא רק תיאורטי. מכיוון שזו מרפאה ציבורית אכן האפשרויות מוגבלות בבחירת חומרים או מעבדות, והעצה הטובה ביותר על כן היא לגשת לבדיקה במרפאה פרטית עם רופא מומחה לילדים, ולדון עימו במצב ואפשרויות טיפול. לא דרך האינטרנט, לא דרך הטלפון

התחברות

בודק...