פורום
ניווט בפורום

חוות דעת יבשה

ציטוט

רציתי לשאול שאלה כללית. אני בן 26 עם סתימות ב12 שיניים ועוד טיפול שורש. חלקת קטנות יותר . רוב הסתימות בשיניים אחוריות. האם המצב חריג? אני חושש למצוא את עצמי עם כתרים בגיל מאוחר יותר. האם סתימות בשיניים עלולות להביא למצב של כתרים או האם שן עם סתימה, תישמר כמו שן בלי סתימה?

ציטוט

באופן כללי, בהחלט יש לך חשיפה גבוהה לעששת כבר בגיל צעיר. כדאי לבצע בדיקה ואיבחון מקצועי עם הרופא האישי שלך ולברר מדוע זה כך (תזונה? גנטיקה? היגיינה אוראלית לא טובה? הרגלים מזיקים? וכולי), ולתכנן מפגשים שנועדו לתיקון המצב ולהדרכה כיצד לשמור על השיניים טוב יותר, וכמובן במידת הצורך טיפול,  אך גם למניעה ואיבחון מוקדם, לפני החמרת הנזק, שכן חור חדש בשן או סתימה לקוייה שנשברה - בתחילה ייתכן ולא יכאבו כלל, אלא רק כאשר המצב יחמיר.

ציטוט

אני מדי פעם נרדם מול הטלוויזיה לכמה שעות לפני צחצוח שיניים ומתעורר באמצע הלילה ומצחצח. הפחד הכי גדול שלי הוא להיות עם כתרים בהמון שיניים. אני כן שואג לבצע סתימות ולא להזניח. ויש לי מעט סתימות כבר מגיל די צעיר. בנוסף אצל כולנו במשפחה יש עבר של שיניים עם סתימות וכו. האם תיאורטית המצב יכול להישאר ולא להחמיר? האם אוכל לשמור על השיניים בעיקר על אלו שיש בהן סתימות שיישארו כך ולא יגיעו למצב של כתר או טיפול שורש? והאם שן עם סתימה עמידה והאם הסתימה כן מונעת ריקבון נוסף של השן?

ציטוט

כאשר אדם ישן, הפרשת הרוק בפה מועטה מאוד והפה יבש. מכיוון שהרוק מגן על השיניים ומנטרל את חומציות החיידקים, זו בעייה והרגל גרוע שפיתחת, ועל כן ראשית הימנע מכך. סיימת לאכול ארוחת ערב - גש לצחצח שיניים לפני שאתה מתיישב מול הטלוויזיה.

שן עם סתימה לעולם תהיה פחות חזקה ויותר מועדת לבעיות עתידיות לעומת שן בריאה לחלוטין, אבל הקפדה על הגיינה אוראלית טובה, תזונה בריאה, טיפול תקופתי מדי מספר חודשים עם שיננית יסודית, בדיקה יסודית מקצועית ע"י רופא שיניים איכותי פעם בשנה - והסיכון ירד למינימום.

התחברות

בודק...