פורום
ניווט בפורום

לסת תחתונה

ציטוט

שלום,
יש לי כמה שאלות לגבי לסת תחתונה ואשמח למענה.
בצד ימין שן מס' 43 ושן מס' 44 במצב תקין.
לפני כ 20-25 שנה עשיתי כתר לשיניים מס' 45-47. הכתר יצא מההדבקה לפני כשנה.
כשהכתר נעשה שן מס' 45 היתה קיימת, כיום לא קיימת. שן מס' 46 נעקרה בעקירה כירוגית ושן מס' 47 היתה קיימת ועדיין קיימת. מסתבר שיש שן כלואה (מס' 48 ) .
בצד שמאל יש את שן מס' 33 במצב תקין. שן מס' 34 שנעשה בה טיפול שורש לפני מספר שנים. שן מס' 35 ושן מס' 36 נעקרו בעקירה כירורגית ואין יותר שיניים בצד זה.
ברצוני לעשות תותבת חלקית לשיניים החסרות והשאלה שלי היא האם חייבת לבצע עקירות לשן מס' 45 שכבר לא נראית מעל החניכיים ולשם מס' 47 ולשן הכלואה?
ארבעת השיניים התחתונות הקדמיות הם במצב די בסדר. למיטב זכרוני לפני כ - 25 שנים נעשה טיפול סתימתי בצבע לבן בין השיניים. האם קיים ואפשרי כיום?
איזה תותבת חלקית מומלצת למצבי?
יש לי אוסטופוזיס ומטופלת אך ורק בויטמין D.

תודה

ציטוט

ראשית, אינני יכול לאבחן אותך או אנשים אחרים דרך האינטרנט, ותוכנית טיפולים אישית טובה צריכה להיות מבוצעת בצורה יסודית וקפדנית עם הרופא האישי, בליווי בדיקה קלינית ורנטגנית, כאשר ברקע מתייחסים גם לבריאות הכללית ולתרופות שלוקחים וכולי.

שנית - באופן כללי - אם יש שיניים שנרקבו ולא נעקרו (למשל למיטב הבנתי זה המצב שאת מתארת לגבי שן 45) - בוודאי שצריך לבצע עקירתן, או לפחות לבצע בהן טיפול שורש איכותי ולגדום אותן מתחת לקו החניכיים, בכדי שלא יהיה מוקד זיהומי שהולך ונרקב בחניכיים.

לגבי שיקום - תותבת או לא? כאן כבר איני יכול לנחש והרופא האישי יסביר לך את ההבדל בין השתלות ושיקום עליהם, לבין תותבת. מבחינת אוסטיאופורוזיס - כל עוד את לוקחת רק ויטמין D ולא תרופות מיוחדות לבעייה זו, אין מניעה תיאורטית לבצע השתלות.

התחברות

בודק...