פורום
ניווט בפורום

דר' וולפין - שלום רב.

ציטוט

בוודאי שמת לב שרבים פונים לפורום בשאלות שהיו אמורים לשאול את רופא השיניים שלהם, נכון?

אז כעת אספר לך מדוע הם פונים לפורום ולא לרופא השיניים שלהם:

ובכן, הבעיה היא שרופאי השיניים אינם מיידעים את הפציינטים שלהם בסיבוכים אפשריים ובסימפטומים המצביעים על סיבוך כלשהו.

למשל, רופאי השיניים לעולם אינם מיידעים פציינטים על אפשרות "מכתשית יבשה" והסימפטומים של התופעה, כמו שאינם מיידעים פציינטים בסימפטומים במקרה של חור בסינוס לאחר עקירת שן כאשר קצה שורש השן הנעקרת נמצא בסינוס.

רופאי השיניים נמנעים מליידע את הפציינטים על כך רק כי הם מנסים למנוע ביקורים שלהם אצלם עקב סיבוכים ובעיות שכאלה, ובכך הם גורמים לסבל מיותר לפציינטים שנאלצים לברר בכוחות עצמם מה הבעיה הגורמת להם לכאבים וכד'.

אני, כבעל וותק של 50 שנה בטיפולי שיניים, מודע ומכיר את התופעה שרופאי השיניים נמנעים מליידע את הפציינטים שלהם על אפשרות של מקרים שכאלה,
וזה נובע רק מעצלנות ומתחושת אי מחויבות לפציינטים שלהם.

לדעתי, על הסתדרות רופאי השיניים לבצע מהפך בעניין זה ולחייב רופאים ליידע פציינטים, בכל מקרה ובכל מצב, על סיבוכים אפשריים ועל הסימפטומים של אותם סיבוכים.

ציטוט

אני מסכים איתך רק בחלק קטן מהדברים. אכן יש רופאים שלא מסבירים מספיק, לא רק בניתוחים אלא גם בטיפולים אחרים. ולא רק ברפואת שיניים אלא בענפים שונים ברפואה. עשית הכללה רחבה מדי, וזה לא רק לא מדוייק אלא גם פוגע בכל אותם רופאים שכן מסבירים וכן מיידעים את המטופלים באפשרויות שונות. וגם באינסוף מקומות אחרים, למשל כאשר אני מתקן את הרכב במוסך, אני מקבל הסבר קצר, אבל לא מלמדים אותי לפרטי פרטים מה קורה ברכב או מה יכול לקרות. סתם דוגמא מהיומיום. אבל:

א. אי אפשר ללמד רפואה את המטופלים ולמנות את כל האפשרויות שייתכנו. אי אפשר לדון באלף ואחת תרחישים אפשריים עם המטופל. ועל כן אמורים לקבל הנחיות והסברים בהתאם לטיפול ולסיבוכים הנפוצים שייתכנו, למשל כאב, חום, נפיחות, דימום וכולי.

ב. כל טיפול שהינו מעבר לטיפול "הרגיל" וה"פשוט" מחייב הסבר וקבלת הסכמה, למשל בטפסים שנקראים "הסכמה לטיפול", "הסמכה מדעת", וכולי. ובפרט לפני פעולות יותר מסובכות, כמו כירורגיה, טיפולי שורש וכולי.

ג. כל טיפול וכל הסבר חייב להיות מתועד גם ברשומה הרפואית של המטופל, דהיינו הכרטסת האישית במרפאה

 

 

התחברות

בודק...