פורום
ניווט בפורום

חור גדול בשן קידמית

ציטוט

שלום, היה לי חור קטן בשן הקידמית לפני שבע שנים ועשו לי בה סתימה. אחרי שבע שנים הרופא שיניים אמר שיש חור גדול יותר בשן ועשה לי חידוש סתימה שהיתה הפעם עמוקה. היתה לי רגישות במשך שבועיים ואז עבר ונהיה לי רק כאב עמום נסבל. ושדופקים בשן זה קצת כואב, בצילום רנטגן ראו שהסתימה קרובה מאוד למוך השן. האם אני חייבת טיפול שורש במקרה כזה? או לקחת אנטביוטיקה ואולי הכאב בכלל נובע מדלקת? אני מעדיפה להימנע מכתרים אני ילדה צעירה עם שיניים יפות וזה ממש מדכא אותי העיניין הזה..

ציטוט

מכיוון שאינני יכול לאבחן בוודאות, אענה באופן כללי : יש מקרים שבהם החור (ואח"כ הסתימה) מאוד קרובים לעצב השן, ואין וודאות שהחיידקים חדרו פנימה יש דלקת בעצב. לכן לעיתים מומלץ לחכות ולראות - אם הרגישות הולכת ופוחתת, ובמעקב הרופא מחליט שכרגע אפשר להסתפק בסתימה עמוקה, הרי שזה מה שמומלץ (עם או בלי "כיפוי מוך", שעליו תוכלי לקרא בדף המאמרים שלנו).
אם לעומת זאת הרגישות הולכת ומחמירה, והרופא מחליט שיש דלקת בעצב השן, הרי שיש לבצע בהקדם טיפול שורש. לאחר מכן אם יש צורך בשיקום על ידי כתר , הריני ממליץ לבצע מבנה ללא מתכת וכתר ללא מתכת, מבחינה בריאותית ואסתטית כאחד - עולה יותר, אך בריא ואסתטי יותר. במרפאה ראוייה שעובדת עם מעבדה טובה לא יראו כלל הבדל בין הכתר לבין השיניים הטבעיות האחרות.

בברכה,

ציטוט

תוכל להמליץ לי על מרפאה טובה שעושה ציפויי חרסינה? כתחליף לכתר. אני מעדיפה את השיטה השמנית לשן

ציטוט

מצטער, בפורום רק נענה על שאלות מקצועיות או איבחונים.
כל טוב

ציטוט

הרופא עשה צילום רנטגן ולא ידע אם יש או אין דלקת, רק עשה לי בדיקת נקישות וזה כאב קצת. בצילום ראו שהסתימה קרובה למוך השן. כמו כן יש מצב שהשן טיפלה נהייתה לי יותר כהה אבל לא משמעותית. והתייעצתי עם רופא נוסף והוא אמר לי לקחת אנטיביוטיקה אוגמנטין שבוע ולראות אם הכאב יחלוף, ואם לא- אז לעשות טיפול שורש.
מה אתה ממליץ לי לעשות? ולמי להקשיב? כי מצד אחד אני לא רוצה להתחיל עם כתרים ומעדיפה להציל את השן ומצד שני האם האוגמנטין באמת יכול לחולל נס ולמנוע ממני לעשות טיפול שורש כמו שהרופא השני אמר?

התחברות

בודק...