פורום
ניווט בפורום

מה אמורה לכלול בדיקת שיניים מקיפה?

ציטוט

ד"ר גיא, שלום! אני מעוניינת לשאול האם יש פרוטוקול מסודר המגדיר לרופא שיניים מה אמורה לכלול בדיקת שיניים. אסביר את כוונתי: הגעתי לבדיקה לאחר שהרופאה יודעת שהפעם האחרונה שנבדקתי היתה לפני 3 שנים. הרופאה בדקה קלינית רק את מצב השיניים (ביחד עם צילומי רנטגן), אך לא בדקה מעבר לזה את הפה בכללותו, כלומר לא בדקה את מצב החניכיים, עומק כיסים בחניכים, לא בדקה לשון, רקמות רכות ולא בדקה סגר ומפרק לסת. האם אלו לא בדיקות חובה? האם רק בדיקה של מצב השיניים היא מספקת? האם ניתן לדרוש מרופא השיניים שיבצע בדיקה מקיפה של הפה? מאד אשמח להבין דרכך, אני מתלבטת אם להמשיך את הטיפול אצל הרופאה (נמצאו אצלי נגעים עששתיים רבים המחייבים טיפול), כי לפי הבדיקה אני מסופקת אם מדובר ברופאה יסודית מספיק.

ציטוט

רופא שיניים אחראי על בריאות רקמות הפה, ועל כן הבדיקה של חלל הפה חייבת להיות מקיפה ככל האפשר, וליידע את המטופל בבעיות השונות שהוא מאבחן בחלל הפה. למל משהו שלא רואים בצילום - שחיקה של החניכיים בגלל צחצוח חזק מדי באופן כרוני - הרופא חייב לאבחן זאת וליידע את המטופל במצב, וכיצד לפתור אותו. דוגמא אחרת, למטופל מתוכננים טיפולים שונים והרופא שומע קליקים כאשר המטופל פותח את הפה - מייד הוא חייב להוסיף לרשימת האחבנות את הנ"ל ולבדוק האם מדובר בנזק למפרקי הלסת ומהו הגורם לכך, למשל חריקות שיניים או לעיסת מסטיק כורנית וכולי.

בכלל, צילומי הרנטגן השונים הינם חלק קטן מהבדיקות שמבוצעות, ובדיקה מקיפה כוללת גם אותם וגם בדיקות אחרות. מידע על בדיקות שונות במרפאת השיניים וסוגי צילומים ניתן למצוא כאן..

יחד עם זאת יש לזכור, לעיתים הבדיקה שמבוצעת הינה בהגדרתה רק בדיקה ראשונית, למשל לאחר תלונה של כאב או רגישות, והרופא מיידע את המטופל כי עליו לבצע עוד בדיקות ואבחנות בהמשך.

התחברות

בודק...