פורום
ניווט בפורום

כאב בשן סמוכה לעקירה, מצורף צילום

ציטוט

שלום
חודש לאחר עקירה יש לי כאב בעת לעיסה בלבד בשן הסמוכה לעקירה (שן עם סתימה, אך ללא טיפול שורש). לפי צילום לא אבחנו איזשהי בעיה בשן.
האם יתכן כי זו תופעת לוואי מהעקירה? אם כן, מתי צפוי לעבור הכאב?
מצורף קישור לצילום (לפני העקירה), השן הכואבת היא שן 47 (השן שנעקרה היא שן 46)
https://m.imgur.com/gallery/qh7VOVD

ציטוט

ראשית, הקישור לא נפתח. שנית, לא מאבחנים מצב רפואי רק לפי צילום רנטגן. לגבי המצב עצמו - בהחלט ייתכן שאין כל בעייה ישירות עם השן שכואבת, הסמוכה לאיזור העקירה, ובגלל הלחץ שמפעילים כדי לעקור שן יש גם רגישות בעצבים באיזור למספר ימים / שבועות, אופציה אחרת היא שהחניכיים נמצאות בשינוי מצב היום לעומת המקור ויש רגישות שנובעת בגלל דנטין חשוף בשן הסמוכה, ויש עוד מצבים אפשריים. צריך בירור מקיף ומעקב עם הרופא האישי. בינתיים אמליץ לפחות להימנע מאכילה על שן זו, שטיפות עם מי מלח מספר פעמים ביום, ולנסות לפחות 3-4 שבועות צחצוח עדין עם משחת שיניים נגד רגישות בשיניים שאפשר למצוא בבתי המרקחת

ציטוט

https://ibb.co/mCcK1kz
האם בצילום זה ניתן לראות בעיה כלשהי בשן 47?

תודה

ציטוט

אדגיש כי צילום הוא לא אבחנה אבסולוטית אלא רק כלי עזר מוגבל (צילום דו מימדי של גוף תלת מימדי, שחור לבן אפור, לא כל צידי השן נראים בצילום וכולי). בהתייחס לצילום בלבד בצד בקדמי של 47 יש שחיקה קלה של אמאייל השן שבוצע עוד בזמן ההכנה לכתר שהיה על 46. אין זו הסיבה לרגישות שלך וכנראה שזו בגלל הלחץ שהופעל בעקירה ו/או שינוי במתווה החניכיים בסמוך ל47 (וראה גם את המאמר על שיניים רגישות). איבחון מדוייק רק הרופא האישי בבדיקה יסודית יכול לבצע.

התחברות

בודק...