פורום
ניווט בפורום

טיפול שיניים ליחדה בת 4.5

ציטוט

שלום רב, לבת שלי בת 4.5 נהיה שני חורים בשיניים מאחורה והזמנתי לה תור לרופא שיניים לילדים.. אמא שלי אמרה שבתקופתנו כילדים לא היתה הנחיה לטפל בשיניים של ילדים כי גם ככה הם יפלו ויוחלפו.. אלא אם כן זה שיניים מקדימה שאז מבחינת אסטתיקה מטפלים.. שלא יישמע שאמא שלי מזניחה חס ושלום, פשוט זה מה שהיה פעם.. השיניים שלי ושל שאר האחים שלי אחלה ממש.. אשמח לדעת את הסיבה לשינוי בהנחיות? כי אם אין חובה אז אני לא הולכת..
שאלה נוספת- אני מפחדת מרופא שיניים (הולכת לעיתים רחוקות כשיש כאבים, ובינתיים לא היה משהו רציני למרות ה"הזנחה").. מנסה לא לשדר את זה אבל יהיה לי קשה לראות את הבת שלי עוברת טיפול בגיל כזה.. גם בעלי לא מסוגל להיות בחדר של הרופא והטיל ווטו (הוא פחדן יותר ממני).. חשבתי לשלוח אותה עם אחותי אבל לא יודעת איך הבת שלי תגיב.. האם יש משהו להרגעה שאוכל לקחת? מה הפתרונות שלי? אני הולכת לרופא שיניים לילדים שנחשב מעולה.. מתלבטת אם לבקש ממנו ליצור קשר עם הילדה ובסוף שיגיעו לזה שאני לא אצטרך להיות שם.. למרות שראיתי בתמונה בפייסבוק שהילדים ישנים על ההורים.. אני מסוגלת להקיא שם (אני לא צוחקת).. מה אני אמורה לעשות... הרופא יעזור לי בזה? אני לא יודעת אם אני מסוגלת להתגבר על זה.
מקווה שהשאלה שלי לגיטימית

ציטוט

ראשית לגבי המיתוס שלא מטפלים בשיניים של ילדים כי הן מתחלפות. זהו מיתוס מטופש ונוראי שבצדק נופץ מזמן. חור וזיהום בשן של ילד יביא לכאבים קשים ובמקרים קיצוניים לסכנת חיים, מה גם שעלול לפגוע בהיווצרות של השיניים הקבועות שהולכות ונוצרות בתוך הלסת.

שנית, לגבי הילדה - בדיוק כמו שבתור הורים הייתם מלווים את הילדה לכל מקום שתצטרך את עזרתכם ובמיוחד בבעיות רפואיות, כך עליכם לגייס כוחות ולהתמודד עם הפחד שלכם. מה גם שאולי הגיע הזמן לטפל בעצמכם בנושא זה. יש באתר עצות רבות לנושא חרדה מטיפולי שיניים, ותוכלו להיעזר גם בהן. בהחלט כדאי להשקיע בטיפול בחורים של הילדה לפני שהמצב מחמיר, ולהשקיע בעצמכם לפני שמצבכם יחמיר. עדיף לכת לרופא השיניים מאשר לזחול אליו עם כאבים ודלקת באמצע הלילה...

בהצלחה

ציטוט

אלך איתה..
רק באמת מפחדת לעשות יותר נזק מתועלת בנוכחות שלי שם...
תודה רבה על התשובה ולילה טוב

ציטוט

קודם כל מברך על ההחלטה הזו, כל הכבוד

זכרי שאנו מעבירים לילדינו את הפחדים שלנו עצמנו - אם תעשי מזה דרמה ותעירי לה את החרדות שלך או תרמזי איכשהו שאת מפחדת מטיפולי שיניים - גם היא אוטומטית תהיה כזו.

ציטוט

סליחה אבל אני לא מבינה איך אני אמורה להתנהג..
לא לדבר איתה על זה? לא להכין אותה?

ציטוט

בהחלט לדבר, אבל בצורה חיובית - בואי ננצח את החיידקים, בואי נבלה ביחד ונתקן את החור בשן, בואי ונלמד איך למנוע כאבים בשיניים, וכולי. יש המון ספרים טובים בנושא בהתאם לגילאים שונים, ובהחלט בגיל זה גם מומלץ לגשת לרופא שיניים שעבר התמחות ברפואת שיניים לילדים.

עוד עצות בקשר לילדים ולשיניים בריאות- כאן

ציטוט

תודה רבה!

התחברות

בודק...