פורום
ניווט בפורום

בעייה בעצם בין השיניים

ציטוט

לרופא שלום רב, בצילום המצורף (שנעשה השבוע) אתה יכול לראות בעייה מסויימת בעצם בין שיניים 15 ו- 16.

בפברואר 2019 עשיתי עקירה של שן בינה בצד זה היות שהמרווח בינה לשן הצמודה לה הזדהם תקופה ארוכה ופגע בעצם. לא היו בעיות מיוחדות מייד לאחר העקירה אולם כחודשיים אח"כ האזור של שיניים 15-16 החל לכאוב למשך מספר שבועות (החניכיים או העצם), ואולי הדבר קשור למה שנראה כרגע בצילום. האזור אינו כואב בימים אלה.

סביב שן הבינה 38 ניתן לראות אולי תופעה דומה מסביב לשן. זה קיים כבר כמה שנים לפחות וכואב אולי אחת לכמה חודשים לזמן קצר אבל בדרך כלל לא עושה בעיות, למרות שאני יודע שכדאי לעקור את השן (impacted).

האם יש לך מושג מהי הבעייה הנראית בצילום? או כיצד אני יכול לבדוק במה מדובר?

תודה רבה!
גל

ציטוט

ראשית, אי אפשר לקבוע בעיה מסויימת רפואית דנטלית רק לפי צילום רנטגן, ויש בדיקות רבות שבהן הרופא נעזר כדי לקבל תמונה ואיבחון של בעיות מסויימות. שנית, בצילום הפנורמי הזה לא רואים בעיה מיוחדת באיזור שציינת, ואולי יש לך טעות במספרי השיניים, אבל גם אולי דווקא בפנורמי לא תראה בעייה, אלא בצילום רנטגני מסוג נשך ו/או פרי-אפיקלי, וכאמור גם בדיקות נוספות, כמו בדיקת כיסים, ניידות וכולי. למעשה בהקשר של הסיפור שתיארת כאן הדבר היחיד שבולט לי לעין הוא שיש אובדן עצם באיזור שבו הייתה שן הבינה (18) ועל כן גם אולי נסיגת עצם גם באיזור האחורי של השן שלפניה (17). לפחות כך נראה לי, אך כאמור צריך עוד צילומים ובדיקות שונות ולא אבחנה באינטרנט. 

תשובות מדוייקות למצבך האישי וכמובן איבחון ותוכנית טיפול אישית אפשר לקבל מהרופא האישי שלך, כמובן.

 

 

ציטוט

תודה רבה על תשובתך!

התחברות

בודק...