פורום
ניווט בפורום

שתלים

ציטוט

שלום

עקרתי שתי שיניים ,שן בכל צד של לסת עילונה. עשיתי צילום סיטי.

נאמר לי שבצד אחד עלי לעשות הרמת סינוס ועצם.

באם זה מסוכן?

האם יתכן שבצד אחד יש השלמה ובמד שני לא?

אם אמתין מספר חודשים האם העצם תיבנה מעצמה?

מה יקרה אם לא אעשה את השתלים?

מפחדת

ציטוט

בצילום סיטי רואים בצורה מדוייקת ותלת מימדית את עובי הלסת וחוזקה  , רוחב, סמיכות מבנים אנטומיים חשובים כמו הסינוס וכמו עצבים גדולים, ועוד. מכיין שבאיזור הטוחנות בלסת העליונה לא תמי יש מספיק עצם לסת בכדי להחדיר שתל, ובגלל הקירבה אל הסינוס שנמצא בלסת העליונה, לעיתים יש צורך בהוספת עצם לסת וזאת פעולה נשקראת הרמת סינוס. דהיינו ובתיאור פשוט - דוחפים בכמה מילימטרים את רקמת קרום הסינוס ומחדירים לאיזור עצם (יש מספר טכניקות לבצע הנ"ל, ועצם יכולה להיות מסוגים שונים). בתוצאה הכללית אמורה להתקבל מספיק רקמת עצם בכדי להחדיר שתל במקום שנעקרה השן, ואחרי מספר חודשים גם לבצע סיום עם כתר איכותי ומבנה. 

ככל שחסרות יותר שיניים ו/או מסת העצם דלילה יותר, כך הניתוח יותר מסובך. במקרה של שן בודדת שחסרה זו פעולה פשוטה בהרבה. האם מסוכן - כמו בכל ניתוח, ויש לבדוק היטב מי הרופא שיבצע את הניתוח הזה של הרמת סינוס והשתלה, וכמובן לבקש ממנו הסברים ופרטים שמתאימים למצבך. 

ציטוט

תודה על ההסבר המפורט.

אני מעריכה מאוד את מנהל הפורום על מתן התשובות.

בהרבה מרפאות לא נותנים הסבר.

אם אמתין מספר חודשים יש סיכוי שהעצם תיבנה מעצמה?

האם יתכן שבצד אחד יש מורך בהרמת סינוס ובצד שני אין צורך?

ציטוט

ראשית תודה על דברייך, ורק אדגיש כי זו חובתו של הרופא המטפל להסביר בפשטות מהו המצב למטופל ומהי תוכנית הטיפול, כולל יתרונות/חסרונות/אלטרנטיבות/סיבוכים וכולי.

שנית, אם כבר עבר זמן ההחלמה מהעקירה (2-3 חודשים) ובוצע CT ובו נמדדה עצם הלסת ונקבע שבינה לבין הסינוס אין מקום לשתל, הרי שהמתנה עלולה לגרום להצטמקות העצם ו/או התרחבות הסינוס באיזור, דהיינו תוצאה הפוכה ממה שציפית לה... על כן אם זה המצב כנראה שאין ברירה.

יש שיטות שונות לביצוע הנ"ל וגם בהתאם למצב עצם הלסת ולמצבך הבירואתי הכללי. הסה"כ הוא שזה לא ניתוח "איום ונורא" ובמיוחד אם חסרה רק שן אחת. במצבים מסויימים שוקלים גשר, אך איני מייעץ כמובן באופן אישי לך אלא רק מסביר מידע כללי.

בהצלחה

התחברות

בודק...